دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > روش های کاربردی داشتن پوستی صاف و درخشان
شناسهٔ خبر : 1721 -

روش های کاربردی داشتن پوستی صاف و درخشان

روش های کاربردی داشتن پوستی صاف و درخشان

نگهداری از پوست هم از لحاظ سلامت و هم از لحاظ زیبایی اهمیت بسیاری دارد اما چگونگی این مراقبت اهمیت بیشتری دارد

برای داشتن پوستی شفاف و سالم رعایت برخی نکات مهم و کلیدی توصیه می شود . امروزه با پیشرفت صنعت لوازم آرایش و علاقه بیش از حد زنان به استفاده از لوازم آرایش خطر ابتلا به بیماری های پوستی افزایش پیدا کرده است. در حالی که می توان با رعایت یک سری نکات ساده و کاربردی مراقبت های پوستی خود را افزیش دهیم و دیگر نیاز به استفاده از لوازم آرایشی برای پوشاندن ناهمواری ها و تیرگی های پوستمان نداشته باشیم.

نگهداری از پوست هم از لحاظ سلامت و هم از لحاظ زیبایی اهمیت بسیاری دارد اما چگونگی این مراقبت اهمیت بیشتری دارد.

پوست خود را بازسازی کنید :

شستن صورت با آب و شامپو بچه را جایگزین لوسیون ها و صابون های قوی کنید. نیازی نیست برای شستن آلودگی ها و گرد و غبار روزمره از شامپوهای قوی استفاده کنید. در عوض می توانید از شامپو بچه که سولفات لوریل کمتری دارند استفاده کنید. آن دسته از شامپوهایی که حالت کفی و فومی دارند بهتر است .

نوشیدن روزانه دو لیتر آب برای داشتن پوستی سالم ضروری است:

این توصیه پزشکی که همه انسان ها روزانه باید 8 تا 10 لیوان آب بنوشند را زیاد شنیده ایم. یکی از فواید نوشیدن آب کافی بهره مندی از پوست شفاف و درخشان است. برای داشتن پوستی روشن و صاف و از بین رفتن تیرگی ها و خشکی پوست ، بدن نیاز به آب کافی دارد. آبی که در طول روز می نوشیم مستقیماً وارد پوست نمیشود. بلکه از طریق جریان خون به سایر اعضای بدن از جمله کلیه و کبد، به سطح زیر پوست می رسد.

استرس می‌تواند پوست را ناسالم کند:

بسیاری از بیماری های نسل جدید ناشی از استرس و اضطراب است. سعی کنید در کنار تمام مشغله های روزانه که دارید برای خودتان شادی های کوچکی را خلق کنید. ترشح هورمون شادی بر روی اعصاب ما تاثیر مثبتی دارد و موجب داشتن پوستی صاف و درخشان می شود. ، پسوریازیس، یک نوع بیماری خودایمنی دیگر که باعث ضخیم شدن، پوست پوست شدن و التهاب پوست می‌شود و درماتیت، نوعی التهاب خارش‌آور و قرمزی پوست که به طور معمول همراه با آسم، تب یونجه و دیگر آلرژی‌ها رخ می‌دهد، اشاره کرد.متاسفانه زمانی که فرد تحت فشار استرس و تنش باشد، این بیماری‌ها و علائم آن‌ها در او تشدید خواهد شد.

خوردن شکلات و آجیل را محدود کنید :

شکلات خوراکی مورد علاقه تمامی سنین است . ولی این خوراکی خوشمزه به راحتی می تواند پوست صورت شما را پر از آکنه و جوش های زیرپوستی کند. همچنین آجیل در کنار فواید بیشماری که دارد می تواند باعث بروز جوش و وناهمواری روی پوست شما شود. فراموش نکنید مصرف بی رویه آجیل و شکلات برای سلامت کبد خطرناک است.

مصرف مکمل و ویتامین را جدی بگیرید :

شاید تصور شما این باشد که چون سبد غذایی خانواده شما سرشار از میوه و پروتئین و سبزیجات است دیگر نیازی به استفاده از مکمل و ویتامین نداشته باشید. اما مساله ای که ممکن است به آن توجه نکنید این است که جذب ویتامین و مواد مغذی در بدن افراد گاهاً به درستی انجام نمیشود. بنابراین هر چقدر هم که تغذیه خوبی داشته باشیم باز هم به مصرف ویتامین و مکل غذایی نیاز داریم. چنانچه ویتامین کافی به بدن ما نرسد ، ممکن است دچار تیرگی و گودی زیر چشم، خشکی و ترک زدن دور دهان و لب ها شویم.

برنزه نکنید :

تغییر رنگ بدنتان و تیره شدن پوستتان تا دو یا سه درجه ارزش آن را ندارد که خودتان را در معرض ابتلا به انواع بیماری های پوستی قرار دهید. قرار گرفتن در معرض آفتاب می تواند آسیب های جبران ناپذیری برای پوست به همراه داشته باشد. تیرگی هایی که به علت آفتاب سوختگی به وجود می آیند اغلب قابل ترمیم نیستند . حتماً قبل از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب از ضد آفتاب استفاده کنید.

از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید :

اگر مایل به استفاده از کرم های مرطوب کننده نیستید می توانید از چند قطره روغن زیتون استفاده کنید. روغن زیتون هرگز باعث ایجاد جوش و آکنه نمی شود ، البته در شرایطی که پوست از قبل تمیز و عاری از میکروب باشد.

افراط نکنید :

لک و پیس ، خشکی و اگزما، ترک پوستی و سلولیت و آکنه همگی اینها به صورت طبیعی در همه افراد رخ می دهد . نباید نسبت به بروز آن حساسیت بیش از حد نشان داد . تنها ما نیستیم که دچار این عارضه های پوستی می شویم و تا حد زیادی هم از اختیار ما خارج است. بنابراین در صورتی که دچار هریک از این اختلالت پوستی شدید دچار وسواس فکری و نگرانی نشوید چرا که با گذشت دوره کوتاهی و با انجام همین تکنیک های ساده می توانید سلامت پوستتان را به دست آورید.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.