دکتر اینجاست|نوبت دهی پزشکان، اخبار پزشکی و مجله سلامت

کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های چشمی

دبیر اجرایی سومین همایش چشم پزشکی با اشاره به ارائه تازه ترین دستاوردهای حوزه علوم بینایی در این همایش، گفت: سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های چشمی کاربردهای زیادی دارد.

تقویت بدن با رژیم غذایی "رنگین‌کمانی"

در فصل زمستان توصیه می‌شود اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی مناسب که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت و از سرفه‌، عطسه‌ و آبریزش بینی پیشگیری می‌کند، کسب کنید.

ایدز؛ واکسن دارد؟

رییس مرکز تحقیقات ایدز در واکنش به خبری مبنی بر تولید واکسن اچ‌آی‌وی از سوی محققان ایتالیایی، گفت: هنوز واکسن اچ‌آی‌وی که به طور کامل مؤثر باشد، وارد بازار نشده است.

تشخیص بیماری‌های سلامت روان در کودکان با بررسی دندان‌ها

نتایج تحقیقات پزشکی از امکان تشخیص و پیش بینی بیماری های سلامت روان در کودکان با بررسی دندان‌های افتاده آن‌ها خبر داد.

پیاده روی موجب کاهش ریسک نارسایی قلبی در زنان می شود

محققان عنوان می کنند جایگزین موثر ورزش کردن برای زنان مسن پیاده روی تند است که ریسک ابتلا به نارسایی قلبی را کاهش خواهد داد.

منابع حاوی آنتی اکسیدان ها را بشناسید

آنتی اکسیدان ها مواد شیمیایی طبیعی هستند که موجب توقف فعالیت سایر مواد شیمیایی موسوم به رادیکال های آزاد می شوند.

نوشابه های رژیمی خطر سکته در زنان یائسه را افزایش می دهد

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد مصرف نوشابه های رژیمی با افزایش ریسک سکته در بین زنان پس از سن یائسگی مرتبط است.

ارتباط از دست دادن شنوایی و زوال عقل

پیش بینی زوال عقل دشوار است، اما طبق نتایج یک مطالعه جدید، از دست دادن شنوایی می تواند نشانه ریسک بالا این مشکل باشد.

خواب می تواند با عفونت مقابله کند

طبق نتایج مطالعه اخیر، خواب می تواند موجب افزایش توانایی سلول های ایمنی بدن در کمک به مقابله با عفونت شود

مؤثرترین توصیه برای بهبود سرماخوردگی

در یک بررسی جدید متخصصان رابطه بین خواب کافی و مبارزه با ویروس‌ها را نشان داده‌اند.

5 مجروح حادثه تروریستی زاهدان در بخش مراقبت‌های ویژه

قائم مقام وزیر بهداشت از مجروحین حادثه تروریستی زاهدان عبادت و روند درمانی آنها را پیگیری و بررسی کرد.

یشنهاد برای زندگی سالم‌ پس از ۶۰ سالگی

ممکن است روی آوردن به یک الگوی زندگی سالم و ترک سبک زندگی ناسالم به ویژه برای افراد بالای ۶۰ سال بسیار دشوار به نظر برسد.

دختران مجرد و زنان خانه دار بیمه می شوند

تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ سال می توانند با مراجعه به شعب تأمین اجتماعی سراسر کشور از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند.

بیماری فون ویلراند

قابل توجه خانم ها : اگر عادت ماهانه شما طولانی تر از یک هفته است شاید به نوعی اختلال انعقادی که به آن فون ویلبراند گویند مبتلا شده اید

سلول ‌درمانی در کشور باید توسعه پیدا کند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سلول‌ درمانی به عنوان جهشی علمی در کشور شناخته می‌شود و این علم در کشور باید توسعه یابد.

۹ نشانه ابتلا به سرطان تخمدان

دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی با اشاره به ۹ نشانه ابتلا به سرطان تخمدان گفت: تشخیص به موقع سبب موفقیت در درمان سرطان می‌شود.

عوامل موثر بر بیماری ALS/بیماری‌های شایع مغز

این بیماری از ضعف حرکتی از ناحیه دست یا پا آغاز شده و پیش‌رونده است که با تحلیل سلول‌های حرکتی در مغز و نخاع موجب مشکلات حرکتی شدید می‌شود.

افزایش قربانیان آنفلوآنزای خوکی در هند

رسانه‌های داخلی هند اعلام کردند که در ایالت "راجستان" پنج نفر دیگر بر اثر ابتلاء به آنفلوآنزای خوکی جان خود را از دست داده‌ و به این ترتیب شمار قربانیان در این منطقه به ۱۰۵ نفر رسیده است.

بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا 6 صبح است

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب با بیان اینکه بهترین زمان خواب از ساعت ۲۳ تا شش صبح است گفت: بیشترین سهم عمده اختلالات خواب، به سبک زندگی بر می‌گردد. بیش از ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که اختلال خواب دارند به خاطر مشکلات ناشی از سبک زندگی و نتایج آن است.

تاثیر داروهای ضدالتهابی در پیشگیری از بیماری قلبی

به گفته محققان، داروهای ضدالتهابی مورداستفاده برای درمان پسوریازیس دارای پتانسیل پیشگیری از بیماری قلبی است.