دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > خواص شگفت انگیز لیمو ترش چیست ؟
شناسهٔ خبر : 1718 -

خواص شگفت انگیز لیمو ترش چیست ؟

خواص شگفت انگیز لیمو ترش چیست ؟

شما می توانید از شیوه های گوناگونی برای استفاده از لیمو ترش استفاده کنید. اگر نمی دانید چطور می توانید از لیمو ترش در انواع غذا و شیرینی جات و ترشی جات استفاده کنید ، حتماً یک کتاب آشپزی تهیه کنید و یا در اینترنت می توانید انواع مصرف لیمو ترش را یاد بگیرید

ارزش غذائی پوست لیمو ترش برای سلامت بسیار زیاد است. پوست لیمو ۵ تا ۱۰ برابر آب لیمو ویتامین دارد. از جمله خواص لیموترش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیشگیری از سرطان پوست: پوست لیموترش حاوی میزان بالا لیمونن است که می تواند از ابتلا به سرطان پوست پیشگیری کند.

کنترل وزن: میزان بالا پلی فنول های موجود در پوست لیمو می تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. همچنین می تواند به خلاصی از چربی های اضافی تجمع یافته در کبد هم کمک کند.

شما می توانید از شیوه های گوناگونی برای استفاده از لیمو ترش استفاده کنید. اگر نمی دانید چطور می توانید از لیمو ترش در انواع غذا و شیرینی جات و ترشی جات استفاده کنید ، حتماً یک کتاب آشپزی تهیه کنید و یا در اینترنت می توانید انواع مصرف لیمو ترش را یاد بگیرید. فراموش نکنید که علت ابتلا به بسیاری از بیماری ها و نارسایی ها نداشتن تغذیه سالم است. لیمو ترش تا حد زیادی کمبود ویتامین سی بدن را جبران می کند. در کنار هر وعده غذایی نصف لیمو ترش استفاده کنید . البته مراقب باشید که از برخورد مستقیم با دندان هایتان به خوبی جلوگیری کرده باشید . چرا که برخورد زیاد لیمو با دندان ها می تواند به مینای دندان آسیب بزند . البته در حالت معمول و به اندازه نه تنها آسیب نمی زند بلکه باعث شفافیت دندان ها نیز می شود.

افزایش مقاومت انسولین: زمانیکه بدن قادر به واکنش به عملکرد هورمون انسولین نباشد، میزان قندخون افزایش یافته که منجر به شرایطی موسوم به پیش دیابت می شود. پوست لیموترش می تواند موجب تقویت مقاومت انسولین شود. چراکه حاوی پلی فنول های است که با هدف قراردادن تجمع چربی در ناحیه شکمی به بهبود این مشکل کمک می کند.

مزایای سلامتی لیمو:

- لیمو ترش سرشار از انواع ویتامین هاست. میزان ویتامین سی موجود در لیمو ترش بسیار زیاد است و همین موضوع باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر سرما خوردگی می شود.

- اگر آبریزش بینی دارید شما می توانید از لیمو ترش تازه استفاده کنید. به این صورت که نصف لیموی تازه را با نصف استکان آب گرم مخلوط کنید و میل کنید.

-معجون آب لیموی تازه و عسل و آب خنک را فراموش نکنید. این شربت در فصول گرم با آب خنک و در فصول سرد با آب ولرم تهیه شود. و در طول روز مصرف شود.

-دتاکس واتر چیست ؟

دتاکس واتر ترکیب آب و تکه های میوه های مختلف است که ورزشکاران همیشه مصرف می کنند. توصیه میکنیم دتاکس واتر تکه های لیمو را برای خود تهییه کنید و در طول روز مصرف کنید. دتاکس واتر لیمو باعث دفع سموم بدن می شود. چنانچه از بیماری های کبدی و پرفشاری خون و غلظت خون رنج می برید سعی کنید همیشه در دستتان یک بطری دتاکس واتر لیمو باشد.

- پیشگیری از سرطان روده: پوست مرکباتی نظیر لیمو و پرتقال حاوی خواص ضدسرطانی قوی ای هستند. آنها حاوی مقادیر زیاد فلاوونوئیدهای موسوم به پلی متوکسی فلاوون هستند که رشد تومور درروده را هدف قرار می دهند. همچنین سرشار از هسپریدین و دیوسمین هستند که به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک می کنند.

- لیمو حاوی 22 ترکیبی است که توسط دانشمندان ترکیبات ضد سرطانی شناخته شده اند.

- ویتامین سی موجود در لیمو باعث کاهش یبوست می شود. یبوست اختلالی است که همه افراد را کم یا زیاد درگیر کرده است . اما راه حل آن بسیار ساده است. روزانه چند قطره آب لیموی تازه در استکان آب ولرم بچکانید و میل کنید.

- لیمو ترش حاوی میزان زیادی اسید سیتریک است که باعث دفع سنگ کلیه می شود. همچنین لیمو ترش باعث جلوگیری از بروز سنگ کلیه می شود.

-سعی کنید به هر روشی که شده ایم ترش را در سبد غذایی خودتان جای دهید. اگر ترشی لیمو ترش شما را اذیت میکنید می توانید یک شربت خنک تهییه کنید و روی میز بگذارید و در طول روز به آرامی آن را میل کنید.

- لیمو ترش به علت دارا بودن میزان زیادی اسید سیتریک می تواند باعث تصفیه کبد و صفرا شود و به سم زدای بدن کمک می کند.

-لیمو ترش باعث کنترل فشار خون می شود. هرگاه در جایی بودید و به یک باره فشارتان بالا رفت حتماً به لیمو ترش پناه ببرید. اگر هیچ ابزاری برای کنترل فشار خون نداشتید به عنوان یک درمان اورژانسی سریعا چند عدد لیمو ترش میل کنید.

- لیمو ترش به سلامت کبد و صفرا کمک می کند و از ابتلا به سرطان کبد و سنگ کیسه صفرا جلوگیری می کند.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.