دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > هر آنچه که باید از ترمیم مو ( به روش hrt ) بدانیم
شناسهٔ خبر : 1693 -

هر آنچه که باید از ترمیم مو ( به روش hrt ) بدانیم

هر آنچه که باید از ترمیم مو ( به روش hrt )  بدانیم

روش ترمیم مو به این صورت است که پروتزی به صورت ثابت روی سر فرد قرار می دهند و موهای طبیعی یکی یکی روی آن پروتز نصب می شوند

یکی از روش های بهبود ریزش و آسیب دیدگی مو ، ترمیم مو است. ترمیم مو با استفاده از روش های مختلفی از جمله ترمیم مو hrt و ترمیم موsut و ترمیم موhrp و ... صورت میگیرد. قبل از اقدام به انجام هریک باید روش های انجام آن و عوارض آن را بدانیم.

ترمیم مو یکی از روش هایی است که می توان با استفاده از آن به پرپشت تر شدن موها کمک کرد تا زیبایی فرد حفظ شود. هم مردان و هم زنان می توانند از این روش های ترمیم مو استفاده کنند .

در این روش، موهایی که استفاده می شود همگی از الیافی مشابه موی طبیعی انسان بوده و با بدن سازگار است و به بافت موی فرد هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند.

روش های مختلف ترمیم مو ، پزشکی می باشند و راه حلی است برای افرادی که از کم پشتی مو رنج می برند. از این روش در همه سنین می توان استفاده کرد. حتی افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.

ترمیم مو عملی با میزان انعطاف پذیری بالایی است. زیرا مراجعین می توانند میزان موهای به کاربرده شده را خودشان انتخاب کنند تا قسمت های کم پشت سرشان را پوشش دهی کنند. این روش های ترمیم مو به سرعت نتیجه بخش می باشند و ظرف مدت کوتاهی موی سر به میزان مطلوب رشد می کند.

موهای فیکس شده روی سر از نظر کیفیت و مقاومت همانند موهای طبیعی فرد هستند و به سادگی آسیب نمی بینند. روش های ترمیم مو برای کسانی که دچار آلوپسی آندروژنیک (طاسی به شکل مردانه) هستند نیز توصیه می شود.

روش انجام ترمیم موی سر :

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی نمی توانند کاشت مو انجام دهند . روش ترمیم مو برای این دسته از افراد مناسب است و جایگزین مناسبی برای کاشت مو است.

روش ترمیم مو به این صورت است که پروتزی به صورت ثابت روی سر فرد قرار می دهند و موهای طبیعی یکی یکی روی آن پروتز نصب می شوند.

مزیت روش ترمیم مو این است که فرد هر چقدر بخواهد می تواند حجم مو را زیاد کند و نیازی نیست از بانک موی او استفاده شود.

نحوه تعویض موهای ترمیم شده :

در روش ترمیم مو فرد هر چند ماه یک بار باید به پزشک مراجعه کند تا موهای ترمیمی و یا کراتینه های ترمیم مو تعویض شوند.

گاهاً خود فرد نیز به راحتی می تواند بدون نیاز به مراجعه کردن به پزشک این کار را انجام دهد. روش انجام کار به این صورت است که باید چسب ترمیم مو عوض شود تا از شل شدن و جدا شدن تارهای مو جلوگیری شود.

شما می توانید با تهیه چسب های کراتینه گیاهی خودتان ماهی یک باردر منزل موهای ترمیم شده را تعویض کنید . این چسب ها به دلیل گیاهی بودنشان هیچ گونه آسیبی به پوست و موی سر نمی رسانند و کاملا بهداشتی و ایمن هستند.

البته لازم است برای این کار یک جلسه در مرکز ترمیم مو آموزش های لازم را ببینید تا حین تعویض موهای ترمیمی به مشکل بر نخورید.

ترمیم موهای سر به روش hrt

ترمیم مو عموماً با روش hrt انجام می شود. hrt یک روش خوب و معتبر برای ترمیم موهای آسیب دیده و کم پشت است که برای همه افراد در هر سنی انجام می شود.

روش hrt مناسب افرادی است که به هر دلیلی قادر نیستند سختی های کاشت مو را تحمل کنند و امروزه از افراد عادی تا بازیگران ، همگی از این روش برای پرپشت کردن موی خود استفاده می کنند. افرادی که کچلی موضعی دارند نیز کاندیدای استفاده از این روش هستند.

روش انجام کار دراین روش به این صورت است که پوست خالی سر فرد با کراتین های گیاهی پوشانده می شود و سپس به آرامی موهای طبیعی روی آن کراتین قرار می گیرند. در این روش ترمیم مو، درد و خون ریزی زیادی به همراه ندارد و دوره نقاهت آن بسیار کوتاه است. البته در هر روشی از عمل های زیبایی نیاز به مدتی استراحت و مراقب وجود دارد و در صورت رعایت نکردن ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. در ترمیم مو به روش hrt ، فرد می تواند در صورت تمایل موی خود را رنگ کند و به راحتی به استخر و حمام برود.

طول عمر موهای ترمیم شده در روش hrt

در صورتی که مراقب های لازم از موی ترمیم شده به درستی صورت گیرد طول عمر موهای ترمیم شده معمولاً زیاد خواهد بود. چرا که این موها از جنس موی طبیعی انسان می باشد و چون زیر پوست سر کاشته نمی شوند کمتر دچار آسیب می شود. اما این نکته را باید در نظر داشت که چون برخلاف موی طبیعی انسان از بدن تغذیه نمی شود ممکن است با گذشت زمان کمی خشک شده و شادابی خود را از دست می دهد.

به طور کلی باید گفت طول عمر این موها بستگی به میزان مراقب و نحوه نگهداری فرد دارد. چنانچه فرد مراقبت های لازم را به درستی انجام ندهد ممکن است عمر آن کوتاه تر شود . ولی به طور کلی ، عمر موهای ترمیمی به طور میانگین 2 تا 3 سال است.

همچنین طول عمر موهای ترمیمی تا حد زیادی بستگی به مرکز ترمیم مو و همچنین روش کار هم دارد. در صورتی که از موهای با کیفیتی در ترمیم استفاده نشود ممکن است ترمیم از دوام کمتری برخوردار شود. در صورتی که از روش ترمیم موی صحیح استفاده شود و مراقبت های لازم و کافی توسط فرد انجام شود ، موهای ترمیمی را می توان تا 5 سال حفظ کرد.

مراقبت های لازم پس از ترمیم :

برای اینکه فرد بعد از ترمیم دچار مشکلات و عوارض جانبی نشود باید یک سری مراقبت هایی را انجام دهد.

این مراقبت ها عبارتند از :

-1 در صورتی که یک یا چند عدد تار مو از محل نصب خود خارج شد طبیعی است و مشکل ساز نخواهد بود .

-2 بروز مقدار کمی خونریزی پس از ترمیم مو در محل نصب موها طبیعی است اما در صورتی که بعد از چند روز همچنان خون ریزی ادامه داشت و قطع نشد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

-3 پس از ترمیم موها بهتر است تا چند روز از دراز کشیدن خود داری کنید و به پهلو بخوابید تا به موها فشار وارد نشود.

-4 برای جلوگیری از بروز عفونت بهتر است تا چند روز از حضور در محیط های شلوغ و با گرد و خاک زیاد خودداری شود.

-5 از انجام هر گونه فعالیت سنگین به مدت 10 روز پرهیز شود.

-6 تماس دست با محل نصب موها ممکن است باعث بروز عفونت شود.

-7 برای جلوگیری از جدا شدن موهای ترمیم شده بهتر است موهارا با احتیاط و به آرامی شانه کنید .

8- بعد از ترمیم موها به مدت 2 الی 3 هفته از رفتن به استخر و سونا خودداری شود.

-9 هنگام دوش گرفتن موهای خود را فشار ندهید و آب را غیر مستقیم به روی موهای ترمیم شده بگیرید.

-10 بروز مقداری تورم در محل ترمیم شده طبیعی است و جای نگرانی نیست .

-11 بعد از ترمیم موها نباید تا 10 روز از اسپری های مختلف مو استفاده کرد.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.