دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > خطر هپاتیت در مبتلایان به سرطان
شناسهٔ خبر : 1570 -

خطر هپاتیت در مبتلایان به سرطان

خطر هپاتیت در مبتلایان به سرطان

متخصصان علوم پزشکی در آمریکا بر اساس یافته‌های خود اظهار داشتند که بسیاری از مبتلایان به سرطان به هپاتیت نیز دچارند و از بیماری خود اطلاع ندارند.

بنابر بررسی‌های این متخصصان در "شبکه مطالعات سرطان SWOG" تعداد قابل توجهی از بیماران مبتلا به سرطان در آمریکا به هپاتیت نوع B و C دچار هستند که از ابتلای خود به این عفونت ویروسی آگاهی ندارند.

این دو نوع هپاتیت می‌توانند در روندِ درمانِ بیماریِ سرطان اختلال ایجاد کرده و مشکلات جدی را متوجه بیمار کنند.

به گفته این گروه از متخصصان آمریکایی معاینات لازم جهت بررسی احتمال ابتلای بیماران مبتلا به سرطان به دو نوع هپاتیت B و C در کلینیک‌های سرطان حائز اهمیت است.

بیماری هپاتیت می‌تواند به بروز مشکلات جدی از قبیل نارسایی کبدی و بیماری کلیوی منجر شود.

در این مطالعه بیش از ۳۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر آمریکا شرکت داشتند که به منظور احتمال ابتلاء به هپاتیت و HIV از آنان آزمایش خون گرفته شده بود. ۶.۵ درصد از بیماران در گذشته به هپاتیت نوع B مبتلا بوده، ۰.۶ درصد به هپاتیت B مزمن دچار بوده، ۲.۴ درصد به هپاتیت C و ۱.۱ درصد نیز به HIV مبتلا بوده‌اند.به گفته محققان تعداد قابل توجهی از این افراد پیش از شروع مطالعه از ابتلای خود به بیماری هپاتیت اطلاع نداشته‌اند.

همچنین این بررسی نشان داد که تعداد موارد ابتلاء به ویروس HIV در افرادی که از بیماری خود اطلاع نداشتند، پایین بوده است. به علاوه بسیاری از این بیماران در معرض فاکتورهای خطرزایی از قبیل تزریق مواد مخدر نبوده‌اند.

منبع: ایسنا

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.