موسسه خیریه زنجیره امید

موسسه خیریه زنجیره امید

آدرس

استان تهران - شهرستان تهران - تجریش - خیابان فنا خسرو، پلاک 31، اقامتگاه کودکان زنجیره امید

021-22747681
تاریخ : ۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۱۶:۴۳

در شرایط خاص ویروس کرونا هم درمان همچنان ادامه دارد...

به گزارش واحد روابط عمومی مؤسسه خیریه زنجیره امید علیرغم وجود وضعیت خاص ناشی از ویروس کرونا، پذیرش و درمان و جراحی کودکان در زنجیره امید ادامه یافته است.
از اواخر فروردین ماه و آغاز به کار مراکز درمانی، تعداد 162 کودک بیمار جدید از سراسر کشور در این مؤسسه تشکیل پرونده داده‌اند. پذیرش این بیماران در زنجیره امید با توجه به شرایط ویژه شیوع این ویروس به صورت غیرحضوری و از طریق بسترهای اینترنتی صورت گرفته است.
از ابتدای اردیبهشت تا 15 شهریور 99 تعداد 386 مورد درمان و جراحی در سه رشته انجام شده است.
ارتوپدی 200 مورد
قلبی 168 مورد
ترمیمی 18 مورد
207 مورد درمان و جراحی مربوط به کودکان ایرانی و 178 مورد درمان و جراحی مربوط به کودکان پناهنده بوده است.
واحد توانبخشی مؤسسه خیره زنجیره امید نیز با استفاده از بستر اینترنت از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه 1399 جلسات همراه با آموزش از راه دور را برای جلوگیری از ایجاد وقفه در درمان کودکان ارائه نموده که 1635 جلسه فیزیوتراپی، کاردرمانی ذهنی و جسمی حاصل آن بوده است.

تاریخ : ۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۰۲:۳۰

توانبخشی از راه دور
در روزهای شیوع بیماری کرونا، همه مجبور به خانه نشینی بودیم، گروه درمانگران بخش توانبخشی زنجیره امید ، دوستانش را از یاد نبرد !
به گزارش واحد روابط عمومی موسسه خیریه زنجیره امید، درمان آنلاین با هماهنگی‌های گروه توانبخشی برنامه‌ریزی شد و بطور موثر از تاریخ ۲۴ فروردین کلید خورد تا بتواند ادامه درمان حدود ۴۰ بیمار را از طریق شبکه‌های مجازی پیگیری کند.
در این طرح، کاردرمانگران‌ و فیزیوتراپیستهای موسسه، پس از تماس تلفنی و دریافت آخرین وضعیت حرکتی کودکان، اقدام به طراحی تمرینها و ورزش‌های مورد نیاز کودکان کرده و از طریق شبکه‌های مجازی تمرینات را برای خانواده آنها ارسال می نمودند.
درمانگران طبق برنامه تنظیمی، یکروز در میان با خانواده کودکان تماس گرفته و از وضعیت انجام تمرین‌های آموزشی با دریافت فیلمهای تهیه شده توسط والدین کودک، آگاهی یافته و در صورت تغییر و یا پیشرفت تمرین‌های درمانی، بلافاصله مجددا از حرکات و ورزش‌های مورد نیازکودک فیلم‌های آموزشی تهیه کرده و برای خانواده‌ها ارسال می‌کردند.
تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بیش از ۴۵۵ جلسه درمانی مجازی از طرف کادر درمانی فیزیوتراپی ، کاردرمانی جسمی و کاردرمانی ذهنی انجام شد و نتایج و پیشرفتهای خیره کننده‌ای بدست آمد که می‌توانید یک نمونه از آن را در لینک زیر مشاهده نمایید.
https://www.aparat.com/v/q7Vb5

تاریخ : ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۴:۰۲
امضا ‌ قرارداد مرحله جدید پروژه بيمارستان فوق تخصصی ۵۴۰ تخت‌خوابی کودکان زنجیره امید(دیوار حائل)-موسسه خیریه زنجیره امید



امضا ‌ قرارداد مرحله جدید پروژه بيمارستان فوق تخصصی ۵۴۰ تخت‌خوابی کودکان زنجیره امید(دیوار حائل)به گزارش واحد روابط عمومی موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید چهارشنبه ۲۵ دی ماه در محل پروژه بيمارستان زنجیره امید قرارداد مرحله جدید این پروژه (دیوار حائل) مابین شرکت کیسون و زنجیره امید با حضور مریم مرعشی مدیر عامل زنجیره امید و مهندس انصاری مدیر عامل شرکت کیسون و جمعی از مهندسین و کارشناسان این پروژه به امضا رسید.لازم به ذکر است خاک برداری و نیلینگ این پروژه نیز به تازگی به اتمام رسیده بود که با حضور مدیر عامل زنجیره امید و خیرین و حامیان و همچنین مهندسین پروژه با بازدید از محل گودبرداری و نیلینگ گفتگویی درباره ی اقدامات انجام شده صورت گرفت.



تاریخ : ۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۰:۵۸
بازارچه ی زمستانی زنجیره امید در برج میلاد



بازارچه ی زمستانی زنجیره امید در برج میلاد



تاریخ : ۱۳۹۸/۰۹/۲۰ - ۱۳:۴۴
داستان امید درمان کودکان-موسسه خیریه زنجیره امید



داستان امید درمان کودکان از روستای بندرسر(بشاگرد)نرجس ۵ ساله از روستای بندرسر(بشاگرد) هرمزگان با بیماری ارتوپدی به زنجیره امید آمده و در حال حاضر مراحل درمان خود را با تیم فوق تخصصی پزشکان و پرستاران زنجیره امید طی می کند و باید آرام آرام و پس از باز کردن گچ پا، اولین قدم های کودکی اش را بردارد..مادر نرجس در کنار او قاب زندگی اش را کامل می کند، حلقه های زنجیره ی مهر محبت و امید به دست مادران کامل می شود. *733*7*4#



تاریخ : ۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۱۲:۰۴
خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی موسسه زنجیره امید



۲۰ کودک بیمار با مشکلات ارتوپدی معاینه شدندکلینیک فوق تخصصی ارتوپدی توسط دکتر نبیان برگزار شد .۲۰ کودک بیمار با مشکلات ارتوپدی معاینه شدند تعدادی در لیست جراحی قرار گرفتند و تعدادی نیز به تشخیص پزشک، با استفاده از خدمات کاردرمانی و فیزیوتراپی زنجیره امید، مراحل درمانی خود را طی خواهند کرد.همچنین یک بیمار با مشکلات ستون فقرات حاد بلافاصله تحت درمان و مراقبت ویژه در مرکز طبی قرار گرفت.



https://www.instagram.com/p/B42jR6Whb3z/

تاریخ : ۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۱۲:۱۹
ماموریت پزشکی تیم دکتر ویولا و تیم ارتوپدی پزشکان داوطلب موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید



ماموریت پزشکی تیم دکتر ویولا و تیم ارتوپدی پزشکان داوطلببا جراحی فوق تخصصی رایگان ۱۴ کودک بیمار به پایان رسید.تاریخ: 1398/8/3ماموریت پزشکی تیم دکتر ویولا و تیم ارتوپدی پزشکان داوطلب موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید با جراحی فوق تخصصی رایگان ۱۴ کودک بیمار به پایان رسید.این جراحی های فوق تخصصی پس از برگزاری کلینیک و معاینه رایگان ۴۰ کودک بیمار، در بیمارستان شریعتی با همراهی تیم فرانسوی توسط دکتر نبیان و دکتر مهرپور در هفته گذشته آغاز شد و در آخر هفته نیز در مرکز طبی کودکان با همراهی دکتر زرگر به پایان رسید. ۱۴ کودک بیمار تحت پوشش موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید با بیماری های ارتوپدی ستون فقرات و ارتوپدی عمومی توسط تیم دکتر ویولا و همراهی پزشکان فوق تخصصی ایرانی، جراحی شدند و این کودکان پس از جراحی توسط زنجیره امید ادامه مراحل درمان خود را نیز طی خواهند کرد.



تاریخ : ۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۱۳:۲۸
ماموریت پزشکی پروفسور ولنتی در موسسه خیریه زنجیره امید



ماموریت پزشکی پروفسور ولنتی با جراحی رایگان بیش از ۲۳ کودک بیمار به پایان رسید!پروفسور فیلیپ ولنتی به همراه تیم خود از فرانسه در روز جمعه دوازدهم مهر ماه به ایران سفر کردند و معاینه ۱۳۰ کودک بیمار مبتلا به آسیب شبکه براکیال را در موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید انجام دادند.پس از این کلینیک بلافاصله جراحی های فوق تخصصی ارتوپدی دست برای آن دسته از بیمارانی که در کلینیک نیاز به جراحی داشتند، در مرکز طبی کودکان آغاز شد.این جراحی ها با حضور تیم فرانسوی به سرپرستی پروفسور فیلیپ ولنتی و همکاری تیم دانشگاه علوم پزشکی تهران در روز های شنبه و یکشنبه به شکل فشرده انجام گرفت که در طی این دو روز بیش از ۲۳ کودک بیمار به رایگان تحت عمل جراحی فوق تخصصی قرار گرفتند.پروفسور فیلیپ ولنتی پس از پایان ماموریت پزشکی خود در ایران با ابراز رضایت از امکانات درمانی و تلاش موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید در جهت درمان کودکان ابراز امیدواری کرد این شرایط همچنان ادامه داشته باشد. وی همچنین از همکاری و تعامل با پزشکان داخل ایران ابراز خوشحالی کرد. موسسه خیریه بین المللی زنجیره تاکنون درمان و جراحی فوق تخصصی بیش ۱۲۸۰۰ کودک بیمار در سه رشته ارتوپدی، قلبی و ترمیمی را بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت انجام داده است و هر ساله با برگزاری چندین کلینیک تشخیصی فوق تخصصی رایگان و ایجاد تعامل و همکاری دو سویه بین پزشکان داخل و خارج کشور و ایجاد فضای آموزشی بین این پزشکان قصد توسعه هر چه بهتر طب اطفال را دارد.