دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > جوش شیرین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟
شناسهٔ خبر : 1722 -

جوش شیرین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

جوش شیرین چیست و چه کاربردهایی دارد ؟

جوش شیرین به دلیل دارا بودن خواص ضد قارچی و آنتی باکتریایی و ضدالتهابی که دارد می تواند باعث مسدود کردن محفظه های پوستی شود

از فوائد بی شمار جوش شیرین چه می دانید

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که جوش شیرین از چه چیزی درست می شود؟

چه فواید و مضراتی دارد؟

چه کاربردی دارد؟

ما در اینجا برخی از خواص جوش شیرین را آورده ایم. همچنین به شما می گوییم که چه استفاده هایی می توانیم از جوش شیرین داشته باشیم.

جوش شیرین از خواص فوق العاده ای برخوردار است همچنین کاربردهای فراوانی دارد.

جوش شیرین می تواند برای سفید کردن دندان استفاده شود.

جوش شیرین یک پاک کننده قوی است که می تواند پلاک های دندان را حذف کند . شما می توانید روی سطح خارجی مسواکتان کمی جوش شیرین بریزید و دندان هایتان را با جوش شیرین شست و شو دهید.

این کار باعث روشن شدن دندان شما می شود. البته دقت داشته باشید که هفته ای یک بار بیشتر دندان هایتان را با جوش شیرین نشوئید . چرا که می تواند به مینای دندان آسیب برساند.

شست و شوی صورت با جوش شیرین :

جوش شیرین به دلیل دارا بودن خواص ضد قارچی و آنتی باکتریایی و ضدالتهابی که دارد می تواند باعث مسدود کردن محفظه های پوستی شود. به همین دلیل افرادی که پوست پرتغالی دارند( اصطلاحی است که برای افرادی که منافذ پوستشان باز است به کار برده می شود) می توانند با ترکیب جوش شیرین و کمی عسل ماسک اسکراب درست کنند و هر روز یک بار استفاده کنند.

معجون قوی برای پاکسازی مو :

موهای ما هر چند وقت یک بار نیاز به پاکسازی دارد. شما می توانید با تهیه این معجون به سادگی از شر موهای کثیف راحت شوید . 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 فنجان آب و یک قاشق غذا خوری صدر را مخلوط کنید و از ریشه تا نوک مو را آغشته به این محلول کنید. مراقب باشید بیش از دو دقیقه روی مو نماند. به آب خنک بشویید و تاثیر آن را ببینید.

درمان آکنه با جوش شیرین :

اگر شما هم با مشکل آکنه دست و پنجه نرم می کنید استفاده از ماسک جوش شیرین را به شما یادآوری می کنیم.

جوش شیرین به علت خاصیتی که دارد می تواند جوش های زیرپوستی را از بین ببرد. چنانچه منشا آکنه ها درونی نباشد ، یعنی مشکلات کبدی و خونی و ... عامل بروز آکنه نباشد ، استفاده مداوم از جوش شیرین می تواند تا حد زیادی التهاب آکنه های شما را از بین ببرد.

جوش شیرین و شوره سر :

جوش شیرین می تواند شوره سر را از بین ببرد. اگر تا کنون از شامپوها و محلول های گوناگونی برای رفع شوره سر استفاده کرده اید و به نتیجه مطلوب نرسیده اید ، محلول جوش شیرین ، آّب، و نصف قاشق روغن بادام را هم امتحان کنید.

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین

نصف استکان آب

یک قاشق غذاخوری روغن بادام

بعد از حمام این محلول را به مدت 5 دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید. این کار را هفته ای دو بار انجام دهید.

از بین بردن تیرگی های به وجود آمده بر اثر آفتاب سوختگی با جوش شیرین :

یک بطری نیم لیتری آب را به همراه 5 قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و روی نقاط تیره شده استعمال کنید. هر روز دو بار این کار را انجام دهید و کمتر از یک هفته پوست بدنتان به رنگ طبیعی خودش باز می گردد.

خمیر جوش شیرین برای نقاط نیش زدگی :

سه قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک قاشق غذا خوری آب ولرم مخلوط کنید و روی نیش پشه بگذارید. دو ساعت بعد دیگر اثری از سوزش و التهاب نمی بینید.

شفافیت ناخن ها با خمیر جوش شیرین :

خمیر جوش شیرین را تهیه کنید و هر روز بیست دقیقه روی ناخن هایتان قرار دهید. این کار می تواند باعث درخشندگی و شفافیت ناخن هایتان شود.

از بین بردن بوی بد پا با جوش شیرین :

جوش شیرین می تواند برای درمان بوی بد پا موثر باشد. بوی بد پا گاهاً به علت وجود قارچ هایی است که ذاتاً بد بو هستند. شما می توانید 15 دقیقه تا 20 دقیقه پاهایتان را در سطل آب ولرم ، 2 قاشق جوش شیرین و آب لیمو قرار دهید.

سایر مصارف جوش شیرین :

برای شست و شوی میوه جات و سبزیجات می توانید آن ها را در محلول جوش شیرین قرار دهید.

جوش شیرین می تواند بوی بد یخچال را از بین ببرد.

برای شست وشوی ابزار لوازم آرایش می توانید آن ها را در یک سطل کوچک آب و جوش شیرین قرار دهید و بعد از چند دقیقه شست و شو دهید.

از بین بردن حشرات با جوش شیرین امکان پذیر است. اگر مایلید از کشنده های طبیعی برای حشرات استفاده کنید می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

شست و شوی کفش و صندل و دمپایی ماهی یک بار با جوش شیرین باعث از بین قارچ ها می شود.

شست و شوی سینک دستشویی و سنگ توالت می تواند باعث درخشندگی و شفافیت آن شود.

شما می توانید اجاق گاز و ماکروویو خود را با محلول جوش شیرین بشوئید.

اسباب بازی کودکان خود را هفته ای یک بار با محلول جوش شیرین جست و شو دهید.


جوش شیرینxآکنهxماسکxبوی پاxفواید جوش شیرینxجوش شیرین چه خواصی دارد؟xسفید کردن دندان با جوش شیرینxجوش شیرین و خواص آنxسفید کردن سینک با جوش شیرینxسفید کردن دندان هاxراه های طبیعی سفید کردن دندان هاxبیلیچینگ طبیعیxچگونه دندان هایمان را سفید کنیمxراه های برطرف کردن زردی دندانxاز بین بردن حشرات با جوش شیرینxراه های از بین بردن حشراتxشست و شوی لواز آرایشxشست و شوی اسباب بازی ها با جوش شیرینxراه های از بین بردن منافذ باز پوستxاز بین بردن منافذ باز پوستxدرمان منافذ باز پوست با جوش شیرینxدرمان منافذ باز پوستی با جوش شیرینxخواص بی شمار جوش شیرینxراه های درمان شوره سرxدرمان شوره سر با جوش شیرینxچگونه از شر شوره سر خلاص شویمxشوره سر و درمان آنxراه های از بین بردن شوره سرxدرمان طبیعی شوره سرxاز فواید بی شمار جوش شیرین ؟xجوش شیرین چه کاربردهایی دارد؟xهرآنچه که از جوش شیرین نمیدانید؟xآیا از خواص جوش شیرین اطلاع دارید؟xجوش شیرین چیست ؟xنحوه شست و شوی دندانxشست و شوی دندان با جوش شیرینxشست و شوی سینک با جوش شیرینxجوش شیرین و عوارض مصرف زیاد آنxمصرف زیاد جوش شیرین و عوارض آنxراه های استفاده از جوش شیرینxجوش شیرین چه خواصی داردxعوارض مصرف زیاد جوش شیرینxجوش شیرین چه کاربردهایی داردxعوارض مصرف جوش شیرین چیست؟xاستفاده از جوش شیرینxکاربردهای بی شمار جوش شیرینxاستفاده های جوش شیرین در منزلxجوش شیرین چه کاربردی داردxکاربردهای جوش شیرین چیست ؟xاز بین بردن پشه ها با جوش شیرینxشست شوی میوه جات با جوش شیرینxشست و جوی سبزیجات با جوش شیرینxنظافت با جوش شیرینxجوش شیرینxهمه چیز درباره جوش شیرینxجوش شیرین و ماسک طبیعی صورتxشست و شوی صورت با جوش شیرینx

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.