دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > تاثیر ایروبیک بر آلزایمر و زوال عقل
شناسهٔ خبر : 1528 -

تاثیر ایروبیک بر آلزایمر و زوال عقل

تاثیر ایروبیک بر آلزایمر و زوال عقل

پژوهش‌ها نشان می‌دهد ایروبیک و فعالیت بدنی می‌تواند به بهبود کارکردهای مغز در پیری و جلوگیری از نقصان حافظه در بیماران آلزایمر کمک کند.

بیماری التهابی روده به دو بیماری مختلف کرون و کولیت زخمی اشاره دارد که یکی از ویژگی‌های این دو بیماری التهاب طولانی مدت در دستگاه گوارش است.

در این بررسی متخصصان آمریکایی ترکیب طبیعی را شناسایی کردند که به روند درمان بیماری التهابی روده کمک می‌کند. همچنین در این آزمایش‌ها به مکانیزمی که این ترکیب با علائم این بیماری مقابله می‌کند، اشاره شده‌ است.

این ترکیب که Urolithin A نام دارد متابولیتی است که در نتیجه تعامل باکتری روده و برخی پلی‌فنول‌های موجود در انار و برخی دیگر میوه‌ها تولید می‌شود.

خواص متعدد ترکیب اورولیتین A و معادل سنتتیک (مصنوعی) آن موسوم بهUAS03 محققان را بر آن داشت تا تاثیر آن را در روند درمان بیماری التهابی روده مورد بررسی قرار دهند.

آنها با مطالعه روی موش‌های آزمایشگاهی مشاهده کردند که هر دو این ترکیب‌ها به مبتلایان به بیماری التهابی روده کمک می‌کند. این دو ترکیب از طریق تاثیرگذاری روی پیوندهای بین سلولی که بافت‌های جداره روده را تشکیل می‌دهند به کاهش التهاب منجر می‌شوند.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، همچنین دو ترکیب اورولیتین A و UAS03پیوندهای سلولی را محکم‌تر ساخته و مانع از عبور سموم و ایجاد التهاب می‌گردند.

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.