دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > مصرف ماهی باعث بهبود علائم آسم میکند
شناسهٔ خبر : 1369 -

مصرف ماهی باعث بهبود علائم آسم میکند

مصرف ماهی باعث بهبود علائم آسم میکند

مصرف گوشت ماهی در دوران کودکی به طور چشمگیری علائم بیماری آسم را کاهش می‌دهد.

نتایج یک مطالعه بین المللی که به سرپرستی متخصصان استرالیایی انجام گرفت، نشان داده است مصرف گوشت ماهی می تواند نقش حائز اهمیتی در کاهش علائم بیماری آسم در کودکان داشته باشد.

محقق ارشد این مطالعه گفت: یافته‌های بدست آمده در راستای شواهد فزاینده‌ای است که همگی بر نقش رژیم غذایی سالم به عنوان شیوه‌ای درمانی برای کودکان مبتلا به آسم تاکید دارند.

محققان اظهار داشتند: رژیم غذایی سرشار از چربی، قند و نمک می‌تواند بر خطر ابتلا و پیشرفت بیماری آسم در کودکان تاثیر بگذارد و اکنون به شواهدی دست پیدا کرده‌ایم که نشان می‌دهد کنترل علائم بیماری آسم از طریق رژیم غذایی سالم امکان‌پذیر است.

در این بررسی مطالعاتی روی ۶۴ کودک مبتلا به آسم خفیف انجام گرفت و از نیمی از آنان درخواست شد تا از رژیم غذایی مدیترانه‌ای که سرشار از سبزیجات و ماهی است مصرف کرده درحالیکه نیمی دیگر رژیم غذایی معمول خود را دنبال کردند.

محققان مشاهده کردند در کودکانی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف کرده بودند التهاب نایژه‌ها در شش (برونشیت) به طور چشمگیری کاهش داشته‌ است. همچنین ماهی‌های سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ خاصیت ضد التهابی دارند.

به گفته محققان آسم شایع‌ترین بیماری تنفسی در افراد جوان و یکی از اصلی‌ترین دلایل بستری کودکان در بیمارستان است.

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.