دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > تعویض دریچه قلب از طریق پوست/ استفاده از باتری قلبی در بیماران دچار ضربان قلب آهسته
شناسهٔ خبر : 92 -

تعویض دریچه قلب از طریق پوست/ استفاده از باتری قلبی در بیماران دچار ضربان قلب آهسته

تعویض دریچه قلب از طریق پوست/ استفاده از باتری  قلبی در بیماران دچار ضربان قلب آهسته

دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق با اشاره به اینکه به‌زودی تعویض دریچه قلب از طریق پوست در ایران بدون عمل باز انجام می‌شود، گفت: در بیماران دچار ضربان قلب آهسته و عضله قلب ضعیف، باتری قلبی استفاده می‌شود.

مسعود اسلامی در نشست خبری که در ارتباط با نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق برگزار شد، اظهار داشت: این کنگره 21 تا 24 شهریورماه در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور 30 سخنران خارجی از کشورهایی همچون آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن برگزار می‌شود و پیش‌بینی می‌شود حدود 3 هزار و 500 تا 4 هزار نفر در این کنگره شرکت کنند که علاوه‌بر متخصصان قلب و عروق، پرستاران و پزشکانی که با این حوزه در این ارتباط هستند همچون پزشکان عمومی، طب اورژانس، بیهوشی، جراحی قلب و مغز و اعصاب نیز در کنگره حضور خواهند داشت.

وی افزود: روش‌های تشخیصی نوین به اکوکاردیوگرافی 3 و 4 بعدی، استفاده از MRI برای تشخیص بیماری‌های قلبی در این کنگره ارائه شده و مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق ادامه داد: تعویض دریچه قلب از طریق پوست اخیراً در دنیا آغاز شده که در آمریکا یک پزشک ایرانی موفق به انجام این عمل شده است که به‌زودی در تلاش هستیم برای نخستین بار این تعویض دریچه از طریق پوست در ایران نیز انجام شود.

اسلامی اضافه کرد: باتری‌ قلبی به دو منظور در بیماران استفاده شده که یکی مربوط به افرادی بوده که ضربان قلب آهسته دارند به طور مثال این ضربان کمتر از 40 در دقیقه بوده و فرد دچار ضعف، سرگیجه و به عللی نرسیدن خون به مغز می‌شود. برای همین در این افراد از باتری‌های قلبی استفاده می‌کنیم.

وی گفت: بیمارانی که در آنها عضله قلب ضعیف باشد و در معرض ایست قلبی بوده و سابقه نارسایی قلبی و سکته داشته باشند نیز از باتری قلبی به دلیل ضعیف بودن عضله قلب در آنها استفاده می‌شود که اگر چه باتری‌هایی گران هستند، ولی در مراکز دانشگاهی‌ و دولتی 90 درصد هزینه‌ها توسط برای بیمار جبران می‌شود.

دبیر علمی نوزدهمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق در ادامه به موضوع تنگی عروق کرونر اشاره کرد و گفت: این مسئله سال‌هاست که از طریق بالن انجام می‌شود ولی در مواردی که این تنگی‌ها صد درصد باشد و رگ بسته شود با بالن معمول جواب نمی‌دهد که امروز تجهیزات جدیدی برای رفع این مشکل تولید شده و می‌توان بدون عمل جراحی مشکل بیمار را رفع کرد و این موضوع نیز در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

اسلامی در پایان افزود: سکته‌های مغزی اکثراً ناشی از فشار خون کنترل‌نشده و نامنظمی‌های ضربان قلب کنترل‌نشده بوده و در افراد بالای 60 سال بیش از 60 درصد آنها دچار مشکل فشار خون هستند که نیمی از آنها از مشکل خود بی‌اطلاعند و بقیه نیز درمان مؤثری ممکن است نداشته باشند.

منبع : خبرگزاری فارس

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.