دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > داروهای لاغری که چاق می کنند
شناسهٔ خبر : 616 -

داروهای لاغری که چاق می کنند

داروهای لاغری که چاق می کنند

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به کاهش وزنی که با کمک دارو انجام شود، گفت: این نوع کاهش وزن سیستم گوارش را برهم می‌زند و اغلب افراد را دچار رفلاکس می‌کند؛ همچنین اسید معده زیاد شده و به سمت بالا حرکت خواهد کرد.

سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به افرادی که دچار بیماری چاقی هستند، گفت: این افراد اگر از منابع طبیعی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات و حبوبات استفاده کنند فیبر موجود در این مواد از نظر طولانی کردن زمان سیری تأثیر بسیار مناسبی دارد.

وی گفت: فیبرها به دو دسته محلول و نامحلول تقسیم می‌شوند، فیبرهای نامحلول قدرت جذب آب بالایی دارند، دارای حجم پرکننده هستند و محتویات دفعی را نرم می‌کنند تا فرد دچار یبوست نشود.

مظهری ادامه داد: فیبرهای محلول نیز سرعت جذب چربی و قند را کاهش می‌دهند. یعنی اگر افراد با فعالیت بدنی سبک در صورتی که به خستگی و گرسنگی منجر نشود، می‌توانند از افزایش وزن جلوگیری کنند. همچنین این افراد با تغییر سبک زندگی، افزایش فعالیت و زود خوابیدن کمک شایانی به سلامت بدن خود خواهند کرد.

این متخصص تغذیه گفت: کاهش وزنی که با کمک دارو انجام شود سیستم گوارش را برهم می‌زند و اغلب افراد را دچار رفلاکس می‌کند. همچنین اسید معده زیاد شده و به سمت بالا حرکت می‌کند.

وی ادامه داد:‌ کاهش وزن همراه با دارو پس از مدتی به مری آسیب می‌رساند و آن را تنگ‌تر و زخم می‌کند. لاغری به دست آمده به وسیله داروها بیماری چاقی را به حالت اولیه خود باز میگرداند با این تفاوت که در بازگشت چاقی عضلات تحلیل می‌رود و به جای آن چربی ذخیره می‌شود.

مظهری در پایان تصریح کرد: عده‌ای از داروسازان و... با عنوان داروهای لاغری با استفاده از داروها و با ایجاد سوری دفع آب از بدن و لاغری کوتاه‌مدت سودجویی می‌کنند. در صورتی که این نوع لاغری پس از مدت کوتاهی با تشدید چاقی همراه است.

منبع:خبرگزاری فارس

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.