دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > تبلت و گوشی موبایل، حواس کودک را محدود می کند
شناسهٔ خبر : 419 -

تبلت و گوشی موبایل، حواس کودک را محدود می کند

تبلت و گوشی موبایل، حواس کودک را محدود می کند

کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی در زمینه کودک در مراکز بهزیستی گفت:سرگرم شدن با تبلت و گوشی موبایل، حواس کودک را محدود می کند به آن معنا که تبلت و گوشی موبایل اجازه نمی دهد پنج حس بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی کودک درگیر مهارت های لازم برای دوران رشد کودک، شود.

فاطمه جنگروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بسیار مهم است که کودک از نظر حرکتی ، فعال باشد اما تبلت و گوشی موبایل موجب می شوند که کودک مدت طولانی در یک جا بنشیند و از دنیای پیرامون خود فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: هنگامیکه کودک حتی برای نیم ساعت می نشیند، حتی گردش خون کودک ، دچار مساله می شود . برای تامین سلامت جسم و روان کودک لازم است که سیستم گردش خون او فعال باشد.

**زیاد نشستن پای تلویزیون، ممنوع

کارشناس ارشد مددکاری اجتماعی در زمینه کودک در مراکز بهزیستی اضافه کرد: گاهی در مراکز مشاوره از والدین سئوال می پرسیم که چرا کودک ناخنش را می جود و آنان پاسخ می دهند هنگامی که کودک پای تلویزیون نشسته ، ناخنش را می جود؛ اما سئوال اینجاست که کودک چه اندازه پای تلویزیون یا گوشی و تبلت می نشیند ، چهار ساعت نشستن پای تلویزیون این عوارض را هم دارد.

جنگروی گفت: برخی والدین فکر می کنند هنگامی که کودک پای تلویزیون نشسته ، آنان می توانند به کارهایشان برسند اما باید بدانند که بعدا باید پیامدهای این چهارساعت نشستن را پس بدهند ، چون تمام این زمان ها به تنش و اضطراب کودک تبدیل می شود و والدین بیشتر اذیت می شوند.

وی افزود: هنگامی که کودکان زمان طولانی پای تلویزیون می نشینند ، ممکن است پیام های نامناسب از برنامه های تلویزیون دریافت کنند که این مساله تنش ایجاد می کند و از سوی دیگر ، خود این یک جا نشستن ، پیامد دارد. برخی از فیلم ها برای کودکان بسیار آسیب زننده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.