دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > روش براکی تراپی کم عارضه تر از رادیوتراپی عادى/ راهکاری مؤثر در درمان سرطان را بشناسید
شناسهٔ خبر : 263 -

روش براکی تراپی کم عارضه تر از رادیوتراپی عادى/ راهکاری مؤثر در درمان سرطان را بشناسید

روش  براکی تراپی  کم عارضه تر از رادیوتراپی عادى/ راهکاری مؤثر در درمان سرطان را بشناسید

دبیر علمی اولین سمینار تازه‌های «براکی‌تراپی» با اشاره به اینکه براکی‌تراپی نتیجه قابل توجهى در درمان انواع خاص سرطان دارد، گفت: در این روش ماده رادیو اکتیوی که قرار است بیمار را درمان کند مستقیم وارد بدن بیمار می‌شود.

فرید نژاد دادگر در آستانه برگزاری اولین سمینار تازه‌های بالینی و فیزیک براکی‌تراپی، افزود: براکی‌تراپی یکی از روش‌های مؤثر و پیشرفته درمان سرطان و در واقع یک نوع خاصی از پرتو درمانی کاملا موضعى و به‌مفهوم درمان از نزدیک است.

وی گفت: این درمان متأسفانه در کشور ما پیشرفت مطلوب را نداشته و توجه و سرمایه‌گذارى کافی در مورد این درمان نسبت به سایر روش‌هاى درمانى سرطان مبذول نشده است.

نژاد دادگر افزود: تفاوت این روش با رادیوتراپی عادی در این است که ما در رادیوتراپی معمولی اشعه رادیو اکتیو را از خارج بدن بیمار توسط دستگاه های پیشرفته به منطقه بیماری و توموری که در بدن بیمار است، می تابانیم و این روش می‌تواند همراه با صدماتى به بافت های سالم بدن بیمار باشد.

وی ادامه داد: اما روش براکی‌تراپی این مزیت را دارد که ماده رادیو اکتیوی که قرار است بیمار را درمان کند مستقیم با روش‌هاى ظریف و پیچیده وارد بدن بیمار شده و در داخل و نزدیک تومور و بافت بیماری قرار می گیرد.

دبیر علمی اولین سمینار تازه‌های «براکی‌تراپی»گفت: نتایج درمانى بسیار خوبى در انواع خاص سرطان مانند سرطان‌های پروستات، مری، دستگاه تناسلی زنان ،سرطان های انتهای روده ،نسج نرم و با روش‌های جدیدتر در سرطان پستان با این روش قابل دستیابى است.

نژاد دادگر افزود: در چند سال گذشته به‌علت تحریم‌ها و مسائل بین المللى این روش درمان دچار محدودیت و نوساناتى شد ولى در حال حاضر با رفع موانع نیاز به تسریع در راه اندازى و تجهیز و ارتقاء مراکز درمان به این فناورى به‌شدت محسوس است.

دبیر علمی سمینار تازه‌های بالینی و فیزیک براکی‌تراپی اظهار داشت: امیدواریم تمامى تجهیزات پیشرفته مورد نیاز براکى‌تراپى به‌سرعت وارد کشور شود ، همزمان نیاز است همکاران پزشک متخصص رادیوتراپى انکولوژى و فیزیک پزشکی ما که به صورت یک تیم عهده دار انجام این درمان هستند به آخرین اطلاعات این برنامه دسترسی پیدا کنند.

وی ادامه داد: این سمینار با همکاری و حضور مدرسین خارج از کشور و اساتید داخل کشور برگزار می‌شود و صاحبنظران این رشته آخرین یافته های علمی روز را در اختیار همکاران پزشک و گروه فیزیک پزشکی قرار خواهند داد تا بالاترین کیفیت درمان منطبق با استانداردهای جهانى در اختیار بیماران کشورمان قرار گیرد.

نژاد دادگر تاکید کرد: تجهیز و ارتقاء مراکز درمان سرطان با روش براکی‌تراپى نیازمند حمایت دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى است.

وی در پایان گفت: پیام این کنگره تأکید بر جایگاه روش درمانی براکى‌تراپی و نیز وجود قابلیت و سطح بالاى علمى مورد نیاز آن در داخل کشور همچنین نیاز به حمایت تجهیزاتی و سازمانی جهت امکان ارائه بهترین کیفیت درمان در داخل کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.