دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > چرا بیماری های قلبی و عروقی در زنان بروزمی کند؟
شناسهٔ خبر : 1679 -

چرا بیماری های قلبی و عروقی در زنان بروزمی کند؟

چرا بیماری های قلبی و عروقی در زنان بروزمی کند؟

کمبود استروژن ممکن است در ایجاد بیماری عروق کرونر نقش داشته باشد ولی مطاعات نشان داده است که این بیماری در خانم ها پیچیده تر است.

قبل از سن یائسگی ، احتمال ایجاد بیماری عروق کرونر در خانم ها ، کمتر از آقایان است . با افزایش سن ، خانم ها نسبت به بیماری های قلبی آسیب پذیرتر می شوند و از 70 سالگی به بعد احتمال ایجاد بیماری قلبی در خانم ها و آقایان یکسان می شود. کمبود استروژن ممکن است در ایجاد بیماری عروق کرونر نقش داشته باشد ولی مطاعات نشان داده است که این بیماری در خانم ها پیچیده تر است.امروزه درمان با جایگزینی هورمون یا استفاده از تعدیل کننده های گیرنده استروژن برای کاهش احتمال ایجاد بیماری عروق کرونر توصیه نمی شود.مواد شیمیایی موجود در دود سیگار می تواند موجب تنگی موقت رگ های خونی و افزایش چسبندگی پلاکت ها و در نتیجه ، افزایش احتمال لخته شدن خون شود و نیز به تشکیل پلاکت بر روی دیوار های داخلی سرخرگ ها بیانجامد که این اختلال ، درد قفسه سینه و حملات قلبی را به دنبال دارد .

کاهش مقدار مصرف چربی های اشباع شده و اسیدهای چرب ترانس موجود در غذاهای دارای منشاء حیوانی و جایگزین کردن چربی های اشباع نشده و مصرف میوه و سبزیجات تازه ، حبوبات و غلات کامل ، شامل نان ، برنج قهوه ای و جو ، احتمال ایجاد بیماری های عروق کرونر را کاهش می دهد. با انجام منظم ورزش، قلب قوی تر و سالم تر و احتمال بروز دیابت ، چاقی ، فشار خون بالا و افزایش کلسترول کمتر می شود. کاهش وزن و کنتزل مرتب قند خون با استفاده از ورزش روزانه و رژیم غذایی سرشار از سبزیجات پر فیبر توصیه می شود.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.