دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > چاقی، کم تحرکی و استرس مردم تهران را گرفتار کرده است
شناسهٔ خبر : 1626 -

چاقی، کم تحرکی و استرس مردم تهران را گرفتار کرده است

چاقی، کم  تحرکی و استرس مردم تهران را گرفتار کرده است

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه کم‌ تحرکی، چاقی و استرس از موضوعاتی است که سه عامل تهدیدکننده سلامت شهروندان تهرانی است، گفت: برنامه‌هایی جهت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر از جمله دیابت در پایتخت در حال انجام است.

زینب نصیری در کنگره تهران پایتخت، تغییر دیابت اظهار داشت: مردم تهران به دلیل تغییر سبک زندگی درگیر مسائلی همچون کم‌ تحرکی و افزایش وزن شده‌اند که انجام تغییرات جدی در این زمینه امری ضروری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجرای طرح سنجش عدالت در سطح تهران، گفت: کم‌ تحرکی، چاقی و استرس ناشی از زندگی در کلان‌ شهر از جمله مشکلاتی است که پایتخت‌ نشینان گرفتار آن هستند و باید به صورت جدی به این مسئله پرداخته شود.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه بحث بیماری‌های غیرواگیر جدی است، گفت:‌ در تهران نرخ شیوع دیابت بالاتر از سایر شهرها و میانگین کشوری است که باید تلاش کنیم از توان‌های مختلف در بخش‌های متفاوت تهران در کنترل این بیماری استفاده کنیم.

نصیری گفت: اجرای طرح تهران پایتخت، تغییر دیابت می‌تواند نتایج مؤثری را داشته باشد و ترویج آن در سایر استان‌ها نیز موفق خواهد بود که البته در شهرداری طی چند ماه گذشته تیم‌های ویژه و حرفه‌ای در این زمینه شکل گرفته تا بتوانیم با همکاری بخش‌هایی همچون وزارت بهداشت در کنترل دیابت موفق عمل کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم طی سه سال آینده با اجرای این پروژه وضعیت بهتری در کنترل دیابت شهروندان داشته باشیم، گفت: مدیریت چاقی و دیابت در پایتخت، اجرای نقشه دیابت، ارائه آموزش‌های منسجم و افزایش آگاهی شهروندان، همچنین ارائه خدمات بهینه در کنترل عوارض دیابت از اهداف اصلی برنامه تهران پایتخت، تغییر دیابت است.

منبع: مهر

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.