دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > چگونه حافظه خود راتقویت کنید
شناسهٔ خبر : 1479 -

چگونه حافظه خود راتقویت کنید

چگونه حافظه خود راتقویت کنید

پزشکان راهکارهایی را جهت بالابردن قدرت حافظه توصیه می کنند که چند مورد به صورت مختصر شرح داده خواهند شد:


*آرام آرام وعجله نکنید

انجام دادن کارها به آرامی باعث می شود که اطلاعات بیشتری کسب کنید و این نه تنها باعث یادآوری می شود بلکه کمک می کند آگاهی خود را نسبت به موقعیت بالا ببرید و از حادثه جلوگیری کنید. همچنین به خودتان اجازه دهید که بیشتر مراعات کننده باشید و به اطراف خود توجه کنید.

*یادداشت برداید

اگر فکر می کنید خیلی فراموش می کنید،توصیه می شود از موضوعاتی که درباره آن گفتگو می کنید و یا در باره مسایل مختلف یادداشت بردارید چرا که یاداشت برداشتن برای به خاطر آوردن برنامه های پیچیده کمک می کند.

*ریلکس بودن را در خود تقویت کنید

ریلکس کردن شما را آرام می کند و توانایی تمرکز شما را بالا می برد با عث می شود ذهنتان منحرف نشود . برای ریلکس کردن یک نفس عمیق بکشید یک نفس کامل داشته باشید. وقتی تنها هستید زمان خوبی برای تفکر عمیق و مراقبه است که باعث می شود روز بعد آرامش بیشتری داشته باشید.

*در شبانه روز به اندازه کافی بخوابید

خوابیدن موضوعی کاملا حیاتی است و ذهن شمارا تازه نگه می دارد و جنبه فیزیو لوژیکی حافظه را تقویت می کند. کمتر از پنج ساعت خواب در شب توانایی مغز را کاهش می دهد که در دراز مدت باعث بروز مشکلات جسمی و روحی می شود.

*در کنار داشتن رژیم غذایی مناسب، فعالیت فیزیکی انجام دهید.

در بسیاری موارد دیده شده که ذهن سالم در بدن سالم است این بدین معنی است که ورزش کنید، غذاهای مقوی بخورید. از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی کاملا اجتناب کنید. به طور مرتب چک آپ کرده تا متوجه شوید که مشکلی که روی قدرت حافظه شما تاثیر بگذارد وجود دارد یا خیر.

*فکر و مغز خود را ورزش دهید

مغز شما هم مثل ماهیچه ها باید به طور منظم ورزش کند وگرنه قدرت خودرا از دست می دهد و چرو کیده می شود. اشخاص باهوش که از لحاظ ذهنی فعال و تحصیلکرده هستند در سنین بالا کمتر دچار مشکل حافظه هستند کسانی که آموزش دیدن رو در تمام سنین متوقف نکنند بهتر می توانند مسائل رو حل کنند. اگر هرشب جلوی تلویزیون بشینید و از مغز خود استفده نکنید دچار آتروفی می شوید. بی خود نیست که به تلویزیون جعبه احمق می گویند

*برنامه ریزی کنید

مرتب بودن به شما کمک میکند که بخاطر بیاورید که چیزها کجا قراردارد. اگر مرتب باشید بیشتر احتمال دارد چیزهای مهم را بخاطر بیاورید. مغزتان نمی تواند چهارعمل را همزمان انجام دهد هر چند زنان می توانند چندین کار را همزمان انجام دهند اما عاقلانه نیست که وقتی دارید یک کار مهم مکانیکی یا پروژه مهمی را انجام می دهید روی سرنوشتتان یا در مورد مسائل شخصی فکر کنید چون احتمال دارد اشتباه کنید.


نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.