دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > ناخن هایی محکم همراه باسیر
شناسهٔ خبر : 1260 -

ناخن هایی محکم همراه باسیر

ناخن هایی محکم همراه باسیر

به کمک سیر ناخن هایی زیبا و محکم داشته باشید


سیر از بسیاری جهات برایمان مفید است. اول از همه ادویه ای است که غذایمان را خوشمزه می کند. به علاوه برای سلامت شما عالی استو خواص ضد التهابی ودیورتیک دارد و حتی برای جلوگیری از برخی سرطان ها مفید است.

سیردرمانی برای تقویت ناخن ها

ناخن ها به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی تضعیف می شوند و سیر یک گزینه عالی و طبیعی برای کمک به سخت شدن آن ها ست اگر چه بوی بسیار تندی دارد ولی اثر تقویت آن روی ناخن ها ارزش امتحان کردن را دارد.

سیر به تغذیه ناخن ها کمک می کند برای این کار پوست دو حبه سیر را گرفته و خرد کنیدو در یک کاسه آب بریزید و بعد از 15 تا 20 دقیقه سیرها را از آب دراورده و انگشتانتان را حدود 15 دقیقه یا بیشتر در آب قرار دهید.

پولیش ناخن با سیر

یک حبه سیر را پوست گرفته و پوره کنید و به پولیش بی رنگ ناخن اضافه نمایید و مستقیما روی ناخن ها قرار دهید. نگران نباشید سیر برای پوستتان حساسیتی ایجاد نمی کند. این کار به سخت شدن ناخن ها کمک زیادی می کند.

سفت شدن و آبرسانی به ناخن ها با روغن زیتون و سیر

یک ظرف پولیش خالی را برداشته و سیر را پوست گرفته پوره کنید و به همره مقداری روغن زیتون داخل ظرف پولیش بریزید و به مدت 15 دقیقه روی ناخن هایتان قرار دهید. سیر ناخن ها را سفت کرده و روغن زیتون به ناخن ها آبرسانی می کند. در صورت تمایل می توانید روغن بادام را جایگزین روغن زیتون نمایید.

رشد سریع تر ناخن ها با ترکیب روغن زیتون، سیر و لیمو ترش

سیر را پوست گرفته له کند و آب لیمو ترش و روغن زیتون به آن اضافه کرده و انگشتانتان را به مدت 10 دقیقه در این ترکیب بگذارید. این ترکیب به رشد سریعتر ناخن هایتان کمک می کند. توصیه می کنیم برای گرفتن نتیجه بهتر روزانه یا چند با ر در هفته از این ترکیب استفاده کنید. می توانید این ترکیب را در یخچال نگهداری نموده و روزانه از آن استفاده نمایید.


برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.