دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > استحمام در دوران بارداری
شناسهٔ خبر : 1200 -

استحمام در دوران بارداری

استحمام در دوران بارداری

استحمام در آب گرم مناسب برای جنین


استحمام منظم در دوران بارداری افزون بر آرام بخشی سبب تقویت سیستم ایمنی بانوان باردار می‌شود، اما درجه حرارت آب نکته مهمی است که نباید از آن غافل بود.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استحمام با آب گرم دارای درجه حرارت ۳۷ درجه سلسیوس یا حتی سونا با درجه حرارت ۴۰ درجه سانتیگراد که بیشتر از ۲۰ دقیقه نشود، برای سلامت بانوان باردار مفید است و می‌تواند سبب آرامش، رفع استرس، کاهش درد‌های عضلانی و کمردرد شایع در دوران بارداری و نیز محافظت از جنین و جلوگیری از سقط جنین به ویژه در ماه‌های اول بارداری می‌شود.

در عین حال کارشناسان هشدار می‌دهند بانوان باردار باید استفاده از آب بسیار داغ و اقامت طولانی در حمام و سونا خودداری کنند، زیرا گرما سبب افزایش دمای بدن و افت فشارخون می‌شود که در نتیجه آن سبب کاهش دریافت اکسیژن و مواد مغذی به جنین و حتی بروز خطر سقط جنین، از هوش رفتن مادر، بروز حمله آسم، افت قند خون، قلب درد و تنگی نفس در مادر می‌شود.

محققان دانشگاه سیدنی استرالیا حمام با آب ولرم یا استفاده از سونا با دمای مناسب در بازه زمانی کوتاه را برای بانوان باردار بی خطر و حتی مفید ارزیابی کرده اند.

کارشناسان این نتیجه‌ها را با آزمایش برروی ۳۴۷ زن باردار درماه‌های مختلف بارداری و بررسی پاسخ بدن آن‌ها به گرمای هوا، درجه حرارت آب، انجام ورزش شدید و حتی پوشیدن لباس‌های بسیار زیاد به دست آورده اند.


نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.