دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > چربی بیشتری با پیاده روی بسوزانید
شناسهٔ خبر : 1119 -

چربی بیشتری با پیاده روی بسوزانید

چربی بیشتری با پیاده روی بسوزانید

برای چربی سوزی بیشتر حین پیاده روی باید اصول آن را بلد باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برای چربی سوزی بهترین کار ورزش است و در بین ورزش ها ساده ترین و موثرترین آن ها پیاده روی، البته از نوع تند آن است. پیاده روی از این رو بهترین ورزش برای سلامت بدن است که تمام اندام های بدن را حین حرکت تحت تاثیر قرار می دهد و همیشه امکان پیاده روی وجود دارد. شما در مسیرهای رفت برگشت بین خانه تا محل کار، دانشگاه، مدرسه و ... می توانید به راحتی پیاده روی کنید. در این مطلب قصد داریمترفندی برای چربی سوزی بیشتر هنگام پیاده روی را به شما معرفی کنیم.

کالری مصرفی در پیاده روی

شما در یک پیاده روی تند که ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری، یا با یک ساعت پیاده روی ۲۰۰ تا ۶۰۰ کالری خواهید سوزاند که این مقدار کالری بستگی به وزن‌ شما دارد. حال اگر بیشتر از ۳۰ دقیقه و بدون وقفه پیاده روی کنید، مقداری از کالری‌ای که می‌سوزانید، بدن سراغ چربی‌های ذخیره شده رفته و از آنها برای کالری سوزی استفاده می‌کند و در نتیجه چربی سوزی اتفاق می افتد.

در ۳۰ دقیقه‌ی اول ورزش، بدن شما قندِ ذخیره شده را به عنوان سوخت مصرف می‌کند که این مصرف بعد از حدود ۳۰ دقیقه افزایش پیدا می‌کند. پس از این ۳۰ دقیقه‌، بدن برای تداوم روند مصرف سوخت، چربی‌های ذخیره شده را از سلول‌های چربی آزاد کرده و آنها را به عنوان سوخت مصرف می‌کند. این چربی ذخیره‌شده، دقیقا همان چیزی هست که می‌خواهید از شر آن راحت شوید! و همین نکته دلیل خوبی است که در پیاده روی‌تان استقامت داشته باشید، پس بهتر است بدون توقف بیشتر از ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.

سعی کنید بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید تا در مجموع ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کالری بیشتر بسوزانید و وضعیت متابولیسم‌ (سوخت و ساز) بدنتان نیز هر روز بهتر شود.

ترفند چربی سوزی بیشتر حین پیاده روی

برای چربی سوزی بیشتر در حین پیاده روی باید با سرعت متفاوت پیاده روی کنید. شروع پیاده روی باید آرام باشد و پس از 2 دقیقه رفته رفته سرعت پیاده روی تان را افزایش دهید تا ضربان قلبتان افزایش یاید. به مدت 2 دقیقه سرعت پیاده رویتان را 2 برابر کنید و سپس آرام آرام سرعتتان را افزایش دهید تا ضربان قلبتان شدید تر شود و سرعتتان 2 برابر قبل شود. حال 5 دقیقه با همین سرعت حرکت کنید. پس از 5 دقیقه شروع به دویدن آرام کنید و بین 2-4 دقیقه بدوید ( دقت کنید سرعت دویدنتان نباید خیلی سریع باشد و کمی بیشتر از سرعت پیاده روی باشد). پس از 4 دقیقه به سرعت قبل از دویدن برگردید و تند راه بروید.


نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.