دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > استرس مهم ترین دلیل ایجاد تپش قلب در سنین متوسط
شناسهٔ خبر : 704 -

استرس مهم ترین دلیل ایجاد تپش قلب در سنین متوسط

استرس مهم ترین دلیل ایجاد تپش قلب در سنین متوسط

متخصص قلب و عروق در خصوص تپش قلب اظهار داشت: تحریک سیستم عصبی قلب دلیل اصلی بالا رفتن تعداد ضربان قلب است

بابک حیدری‌ اقدم متخصص قلب و عروق در خصوص افزایش ناگهانی ضربان قلب گفت: این بیماری به دلایل گوناگونی ایجاد می‌شود و عمدتا بر هم ریختن ریتم طبیعی قلب را به دنبال دارد؛ در این شرایط تحریک سیستم عصبی قلب شروع به ایجاد ضربان با تعداد بیشتری می‌کند و باعث می‌شود ضربان از حالت نرمال (حدود 70 تا 80) به حالت غیرطبیعی (حدود 150 تا 200) برسد.

وی در ادامه افزود: این تحریک سیستم عصبی قلب عمدتا به دلیل ضعف، بی‌حالی و افت فشار است که ناگهانی آغاز می شود و ناگهانی نیز به پایان می‌رسد. به عبارت دیگر در هر نوع ضربان ابتدا باید نوع آن مشخص و سپس راه‌های درمان آ‌ن مشخص شود.

حیدری‌اقدم اضافه کرد: نوعی ضربان که در سنین بالای 65 دیده می‌شود به این دلیل است که با افزایش سن برخی از حفره‌های قلب بزرگ می‌شوند. ریتم طبیعی قلب به هم می‌ریزد و ضربات آن نامنظم می‌شود.

وی گفت: نوع دیگری از ضربان قلب که بیش از موارد دیگر مشاهده می‌شود به دلیل استرس و اضطراب‌هایی است که افراد را در موقعیت‌های خاص درگیر می‌کند.

حیدری‌اقدم در ادامه اضافه کرد: در این نوع ضربان افراد احساس خفگی می‌کنند که مهمترین منشا آن مشکلات عصبی است؛ این نوع ضربان قلب نگران کننده نیست و پس از برطرف شدن استرس توسط داروهای ضد اضطراب رفع می‌شود.

وی در پایان گفت: افرادی که با تپش قلب مکرر مواجه می شوند حتما باید به پزشک متخصص قلب مراجعه کنند. همچنین باید از عوامل ایجاد کننده تپش مانند استرس و مواد غذایی مانند ادویه‌جات، چای پررنگ، قهوه، نسکافه و داروهای محرک دوری کنند.

ضربان قلب نرمال در افراد مختلف به شکل زیر است:

نوزاد 120 – 160

کودک در سن 1 – 12 ماه 80 – 140

کودک نوپا در سن 1 – 2 سال 80 – 130

کودک در سن 2 – 6 سال 75 – 120

کودک در سن 7 – 12 سال 75 – 110

بزرگسالان بالای 18 سال 60 – 100

منبع:خبرگزاری ایسنا

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.