دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > "فالوده سیب" کاهنده استرس و درد معده + دستور تهیه
شناسهٔ خبر : 586 -

"فالوده سیب" کاهنده استرس و درد معده + دستور تهیه

"فالوده سیب" کاهنده استرس و درد معده + دستور تهیه

"فالوده سیب" موافق معده و روده‌ و کاهنده استرس و درد معده است و در احساس آرامش و افزایش قوت حافظه نیز در طولانی‌مدت مؤثر است، همچنین به رفع بی‌خوابی افراد به‌خصوص سالمندان کمک می‌کند.

سیب" از منظر طب ایرانی دارای طبیعتی گرم و تر است, از "سیب" به‌عنوان معجزه طبیعت نام می‌برند چرا که در پاکسازی خون و اندام‌های بدن بسیار تأثیر‌گذار است همچنین مصرف "سیب" در زمان بیماری به رفع بیماری کمک می‌کند.

"فالوده سیب" موافق معده و روده‌ است و در احساس آرامش و افزایش قوت حافظه نیز در طولانی‌مدت مؤثر است, فالوده "سیب و به" با هم کنار عناب علاوه بر تسکین درد معده، تسکین استرس به تقویت رحم نیز کمک می‌کند و بهتر است قبل ایام قاعدگی و در صورت شدت خونریزی مصرف شود, "فالوده سیب" در افراد مسن خانواده که دچار بی‌خوابی می‌شوند, نیز بسیار کمک‌کننده است.

طرز تهیه فالوده سیب

دو عدد "سیب" زرد یا قرمز و یک‌چهارم "به" شیرین ــ البته اضافه کردن "به" اختیاری است ــ و 5 یا 6 عدد عناب که با چنگال سوراخشان کرده‌اید.

می‌توان "سیب‌ها" و" به" را نگینی خرد کنید و در ظرف مناسبی بریزید و روی شعله کم قرار داده، عناب‌ها را نیز اضافه کرده، درب ظرف را ببندید, حواستان باشد اگر "سیب" آب‌دار است، نیازی نیست آب اضافه کنید اما اگر "سیب" کم‌آبی است، نصف استکان آب بریزید.

وقتی سیب‌ها پختند، عناب‌ها را با پشت قاشق شیره‌کشی کرده، هسته و پوست را دور بریزید، هم بزنید تا یکنواخت شود، اگر دوست داشتید یک قاشق غذاخوری گلاب نیز اضافه کنید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.