دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > آموزش طب سنتی در مراکز غیر مجاز/ حجامت مورد تایید متخصصان طب سنتی نیست
شناسهٔ خبر : 226 -

آموزش طب سنتی در مراکز غیر مجاز/ حجامت مورد تایید متخصصان طب سنتی نیست

آموزش  طب سنتی در مراکز غیر مجاز/  حجامت  مورد تایید متخصصان طب سنتی نیست

یک متخصص طب سنتی گفت: همچنین مشاهده می‌کنیم که عده‌ای با تبلیغات کاذب حجامت به دنبال کسب درآمده هستند در صورتی که حجامت به هیچ وجه مورد تأیید متخصصان طب سنتی نیست و می‌تواند عوارض زیادی برای افراد داشته باشد.

مهدی برهانی متخصص طب سنتی در خصوص اظهارات مطرح شده در زمینه کتاب‌های آموزشی طب سنتی، اظهار داشت: کتاب قانون ابن‌سینا اساس و پایه آموزش‌های طب سنتی است و این کتاب در دانشکده‌های طب سنتی نیز تدریس می‌شود.

وی افزود: در کتاب قانون برخی از مسائل به صورت کوتاه مطرح شده است و کتاب‌های دیگری که پس از آن نوشته شده به تشریح این قوانین و دستورالعمل‌های درمانی پرداخته است. به طور مثال در کتاب قانون بحث‌هایی در خصوص کلیات طب سنتی مطرح شده و افراد دیگری در سال‌های بعد به تشریح این موارد پرداخته‌اند.

برهانی ادامه داد:‌ اساس علم پزشکی نوین با علم میکروسکوپی است یعنی در پزشکی نوین باید علل بیماری طی مراحلی تشخیص داده شوند و پزشک بر اساس شواهد به درمان بپردازد، اما در مواقعی بسیاری از علل بیماری‌ها ناشناخته است و درمان آن بر اساس تحقیقات صورت می‌گیرد و بعدها دارو برای آن بیماری تولید می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در طب سنتی علت تمام بیماری‌ها شناخته شده و بر این اساس برای افراد داروها تجویز می‌شود.

وی گفت: متأسفانه امروز عده‌ای از افراد غیرمتخصص با سوء استفاده از جایگاه طب سنتی اقدام به تبلیغات فریبنده در خصوص درمان بیماری‌هایی مانند سرطان می‌کنند که طب سنتی با این موضوع مخالف است.

برهانی در خصوص تبلیغات شبکه‌های مجازی گفت: همچنین مشاهده می‌کنیم که عده‌ای با تبلیغات کاذب حجامت به دنبال کسب درآمد هستند در صورتی که حجامت به هیچ وجه مورد تأیید متخصصان طب سنتی نیست و می‌تواند عوارض زیادی برای افراد داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراکز آموزشی طب سنتی بیان کرد: تنها مرجع آموزشی طب سنتی انجمن علمی طب سنتی ایران است و هرگونه مراکز آموزشی دیگر از اعتبار کافی برخوردار نیست.

وی در پایان گفت:‌ این مراکز نیز آموزش‌های درمانی ارائه نمی‌دهند بلکه آموزش‌های آنها در زمینه حفظ صحت و سلامتی بوده و دوره‌های آموزشی که در سایر مکان‌ها و همچنین جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود، مورد تأیید این انجمن است.

منبع : خبرگزاری فارس

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.