دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > چگونه می توانیم اتاق خوابمان را مطابق بر اصول فنگ شویی چیدمان کنیم؟
شناسهٔ خبر : 1760 -

چگونه می توانیم اتاق خوابمان را مطابق بر اصول فنگ شویی چیدمان کنیم؟

چگونه می توانیم اتاق خوابمان را مطابق بر اصول فنگ شویی چیدمان کنیم؟

برای اینکه چیدمان منزلتان مطابق اصول فنگ شویی باشد باید کمی هم از رنگ شناسی سر در بیاورید. اگر ازدواج کرده اید باید بدانید که رعایت فنگ شویی در اتاق خوابتان می تواند تا حد زیادی به کیفیت رابطه زناشویی شما و شریک زندگیتان کمک کند

فنگ شویی ، هنر باستانی چینی در تنظیم فضای اتاق ، مبتنی بر بسیاری از اصول مشابه روشهای درمانی جایگزین مانند طب سوزنی است. نکته مهم فنگ شویی به حداکثر رساندن جریان "qi" (انرژی یا نیروی حیات) در محیط منزل یا محل کار به منظور افزایش احساس ایمنی و آرامش است. در فنگ شویی تلاش می شود که اصول انرژی درمانی به دقت رعایت شود.

در مورد چگونگی چیدمان اتاق خواب و اتاق نشیمن حسابی حساس باشید. برای اینکه چیدمان منزلتان مطابق اصول فنگ شویی باشد باید کمی هم از رنگ شناسی سر در بیاورید. اگر ازدواج کرده اید باید بدانید که رعایت فنگ شویی در اتاق خوابتان می تواند تا حد زیادی به کیفیت رابطه زناشویی شما و شریک زندگیتان کمک کند. یک اتاق خواب با فنگ شویی عالی در تقویت پیوند عاطفی بین زوجین و بیشتر شدن عشقشان بسیار تاثیرگذار است. بنابراین برای داشتن خواب بهتر و تقویت روابط جنسی و عاطفی خود ، این نکات را در مورد بهبود فنگ شویی در اتاق خواب خود در نظر بگیرید:

برای رعایت فنگ شویی در اتاق خواب از تخت خواب خود شروع کنید

محل قرار گیری تخت خواب در اصول فنگ شویی بسیار مهم است. در فنگ شویی توصیه می شود که حالت قرار گیری ایده آل تخت خواب طوری باید باشد که در حال خواب نیز بتوانید درب اتاق را ببینید. البته نباید مستقیماً روبه روی درب باشید چون جریان هوا باعث می شود نتوانید راحت بخوابید و خوابیدن در جایی از خانه که محل عبور باد است خواب را آشفته می کند. مطابق نکات مهم فنگ شویی امکان دیدن درب اتاق از تخت خواب باعث ایجاد احساس امنیت و آرامش در فرد می شود. همچنین قسمت پایین تخت هم نباید به سمت درب باشد. سر تخت باید به سمت دیوار باشد ولی زیر پنجره نباشد. اگر محل تخت خوابتان طوری باشد که سر تخت زیر پنجره قرار بگیرد ممکن است خواب های آشفته ببینید و در اصول فنگ شویی قرار دادن تخت خواب در زیر پنجره اصلا توصیه نمی شود.

قسمت بالایی تخت خواب(سرتخت) نباید خالی باشد. یعنی نباید تحت رو به دیوار باشد و بهتر است تخت خواب را طوری قرار دهید که بتوانید کل اتاق خواب را به راحتی ببینید. هرگز تخت خوابتان را زیر پنکه سقفی، چراغ خواب، یا در نزدیکی یک دکوری سنگین قرار ندهید که این کار ممکن است خطرناک باشد، خصوصا در زمان وقوع زمین لرزه.

اگر برایتان سخت است و نمی توانید تخت خوابتان را جا به جا کنید و هم دوست دارید کمی از اصول فنگ شویی را در اتاق خوابتان رعایت کنید، می توانید چند عدد ساقه بامبو در گوشه اتاقتان قرار دهید. ساقه های گیاه بامبو یکی از سمبل های مهم اصل فنگ شویی است.

اگر دو نفر در یک تخت خواب می خوابید باید برای هر دو نفر فضای کافی و مناسبی برای پایین آمدن از تخت وجود داشته باشد. اگریک طرف تخت به دیوار یا کمد چسبیده باشد، دیگری برای پایین آمدن از تخت دچار سختی می شود.

وسایل ورزشی و الکتریکی را از اتاق خوابتان خارج کنید

تلویزیون، کامپیوتر، وسایل ورزشی مثل دوچرخه و تردمیل نباید به هیچ عنوان در اتاق خواب باشند. چرا که این وسیله ها نمادی از بیداری و مصرف انرژی هستند. اگر در منزلتان فضای کافی برای نگهداری از این وسیله ها ندارید می توانید با یک پارتیشن یا قفسه فضای تلویزیون و وسیله های ورزشی را از قسمت تخت خواب جدا کنید. و یا می توانید روی آنها پارچه بیاندازید تا در دید شما نباشند. همین کار هم بسیار موثر است چون هدف ما این است که موقعی که در تختخواب هستید این وسیله ها را نبینید و به هیچ عنوان توجه شما را جلب نکنند.

نظم و نظافت اتاق را رعایت کنید

طبق اصول فنگ شویی بی نظمی می تواند جریان qi را مختل کند و باعث می شود کارهایتان به خوبی پیش نرود. بی نظمی می تواند خوابتان را مختل کند و به طور کلی مانع از پیش برد اهدافتان می شود. رعایت نظم در نقاطی از اتاق و کمد که حتی در معرض دید نیستند هم اهمیت دارد. اجازه ندهید کشوی کمدتان نامرتب بماند و زیر تخت خوابتان را از وسایل به درد نخور پر نکنید. قبل از خواب درب کمدها را ببندید و بر روی دسته صندلی و روی لنگه ی درب لباس آویزان نکنید. همه این کارها مغایر فنگ شویی است و از نظر فنگ شویی باعث برهم ریختن نظم ذهنتان می شود.

آیینه ها را جا به جا کنید

مطابق اصول فنگ شویی اگر شما خوب نمیخوابید، می تواند تقصیر آیینه ها باشد. آیینه ها در اتاق خواب شما انرژی ها را احاطه می کنند و منجر به بی قراری و افزایش حالت نگرانی در شما می شود.

در فنگ شویی نباید آیینه ها را به روی دیوار و روبه روی تخت خواب آویزان کنید. مشاوران فنگ شویی معتقدند این کار می تواند ورود شخص سوم به رابطه زوجین و احتمال خیانت را افزایش دهد.


در انتخاب تابلوهایی که بر دیوار نصب می کنید دقت کنید

هر تابلویی که بر دیوار نصب می کنید باید الهام بخش باشد و در خلق و خوی شما تاثیر مثبت داشته باشد. یکی از بهترین مکان هایی که می توانید برای نصب تابلو یا یک قاب عکس انتخاب کنید دقیقاً رو به روی تخت خواب شما است به گونه ای که هر صبح هنگام بیدار شدن و هر شب قبل از خواب آن تصویر را می بینید. به هیچ عنوان تصاویر غم انگیز و نناراحت کننده را وارد اتاق خوابتان نکنید. عکس هایی که در آن یک نفر وجود دارد نشانه ی تنهایی است. همچنین بهتر است از نصب عکسهایی که در آن دریاچه، آبشار، یا رودخانه تم اصلی آن تصویر است خودداری کنید.

آب در همه قسمت های خانه نمادی از پول است، اما در اتاق خواب ممکن است ضررهای مالی، ورشکستگی و یا سردی روابط بین زوجین را افزایش دهد. بنابراین در فشنگویی هرگز نباید در اتاق خواب آب نما، یا تصاویری که در آن رودخانه و آبشار دیده می شود نصب کنید.


همه چیز جفت باشد

در اصول فنگ شویی گفته می شود که از همه چیز سعی کنید دو تا داشته باشید. اگر سمت راست تخت یک جا شمعی گذاشته اید حتما سمت چپ تخت نیز یک جا شمعی به همان شکل قرار دهید. یا اگر سمت چپ پرده یک آویز کوچ قرار داده اید حتماً از همان آویز یکی هم در قسمت راست پرده بگذارید. بهتر است در هر طرف تخت و کنار هر یک از زوجین یک چراغ خواب وجود داشته باشد.

حالت ایده آل اجسام در فنگ شویی اجسامی است که لبه های تیزی ندارند و در عوض دارای گوشه هایی نرم و دایره ای شکل هستند.

رنگ های آرامش بخش و متعادل را انتخاب کنید

طبق گفته کارشناسان فنگ شویی ، رنگ های گرم یعنی طیف رنگ های پوست بدن (nude colors) مانند خامه ای رنگ ، هلویی ، بژ ، زرد کم رنگ ، مرجانی ،قهوه ای ملایم یا کاکائویی، مناسب ترین رنگ ها برای دیوار اتاق خواب هستند زیرا براساس تصور آنها این طیف رنگها آرامش بخش هستند و برای دیوارهای اتاق یک رنگ ایده آل است.

از منظر فنگ شویی رنگ های سبز کم رنگ آبی ملایم باعث خواب آلودگی می شوند. همچنین رنگ های سرد زیادی مانند خاکستری، آبی یا سفید برفی می توانند باعث ایجاد آرامش شوند. بنابراین بهتر است برای ایجاد تعادل در رنگ بندی اتاق خواب، در انتخاب وسایل و رنگ دیوار های اتاق 50 درصد از رنگ های گرم به رنگ پوست بدن که اشاره کردیم و 50 درصد از رنگ های سرد مانند آبی و سبز استفاده کنید .

مطالب مشابه

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.