دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > جلوی حملات قلبی خاموش را بگیریم

جلوی حملات قلبی خاموش را بگیریم

حمله قلبی خاموش ، یعنی اینکه فرد دچار بیماری های قلبی اولیه است ولیکن بدان بی توجه است و یا این علائم را با بیماری های دیگری اشتباه می گیرد. سرانجام با رخداد یک حمله قلبی فرد متوجه می شود سالها دچار بیماری قلبی عروقی بوده است.

بیماری های قلبی انواع مختلفی دارند. تصور ما از بیماری های قلبی این است که حتماً اگر در ناحیه قلب و قفسه سینه درد داشته باشیم دچار به یکی یا چند نوع از بیماری های قلبی شده ایم. اما واقعیت اینگونه نیست.

در بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی علائم دیگری وجود دارد که می توانند نشانه بیماری قلبی باشد.

از جمله علائم حمله قلبی خاموش می‌توان به تنگی نفس و احساس ناراحتی در برخی قسمت‌های بدن علاوه بر قفسه سینه اشاره کرد که می‌تواند شامل کمر، گردن، یک دست یا هر دو دست، فک یا معده باشد. این احتمال وجود دارد که بیمار با علائمی همچون حالت تهوع، استفراغ و سوزش معده نیز مواجه شود. به همین دلیل ممکن است شما برای سوزش ناحیه سر معده و یا گرفتگی عضلات و یا کمر درد به پزشک متخصص مراجعه کنید و آن ها شما را به یک متخصص قلب ارجاع دهند.

همچنین درحالیکه علائمی از قبیل احساس خستگی و تعریق برای بسیاری از افراد معمول و متداول هستند اما این علائم اگر به طور ناگهانی یا شدید بروز کنند می‌توانند نشانه هشداردهنده حمله قلبی باشند. لذا هر گاه علائمی را در خود دیدید که با مراجعه به پزشک و بعد از طی کردن یک دوره درمان آن علائم بهبود نیافت، باید در اسرع وقت به متخصص

قلب خوب مراجعه کنید.

طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت، مشخص شد در آمریکا حدود ۴۵ درصد از تمامی حملات قلبی خاموش هستند. به گفته متخصصان، باید فاکتورهایی از قبیل سن و جنس مورد توجه قرار گیرد. علائم خاموش بیشتر در افراد مسن به ویژه افراد بالای ۷۵ سال مشاهده می‌شود.

مطابق آمار حملات قلبی قالباً بدون آگاهی فرد از سابقه بیماری قلبی خود رخ می دهد. این آمار نشان می دهد زننان بیشتر از مردان دچار حملات قلبی می شوند. همچنین، زنان بیش از

مردان با علائم حمله قلبی غیر مرتبط با درد قفسه سینه مواجه می‌شوند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان بیشتر در معرض بیماری عروق خونی کوچک هستند و این موضوع نگران کننده است زیرا حملات قلبی خاموش در عروق خونی کوچک رخ می‌دهد.

بیشتر اختلالات قلبی و عروقی و حملات قلبی در حالی رخ می دهد که بیمار دچار سابقه گرفتگی عروق و یا سایر بیماری هاست ولیکن تا به حال به پزشک مراجعه نکرده و یا تحت درمان قرار نگرفته است.

همانطور که گفتیم بیماری های قلبی نشانه های گوناگونی دارد و چون عموم افراد از این علائم آگاهی کافی ندارند به متخصص قلب مراجعه نمیکنند.

یک نقطه کوچک بر روی بدن و خمیازه های طولانی حین ورزش کردن می تواند علائم بیماری قلبی باشد.

لکه های چربی کوچک روی بدن ممکن است برای ما بی اهمیت باشد و یا در خوشبینانه ترین حالت تصور کنیم ممکن است دچار کبدچرب هستیم و با رژیمی مناسب بهبود می یابیم.

در صورتی که توده های کوچک چربی روی پوست می تواند نشانه های از وجود بیماری قلبی عروقی باشد. یعنی کلسترول خون افزایش یافته و عروق دیگر قادر نیستند در خود نگه

دارند و برای حفظ تعادل به زیر پوست منتقل می شوند. به این عارضه پوستی آترواسکلروز می گویند.

خمیازه های طولانی حین ورزش کردن می تواند نشانه مهمی از کمبود اکسیژن بدن باشد. اگر در طول ورزش مدام خمیازه های بلند می کشیم باید این خمیازه ها را به عنوان یک زنگ

خطر در نظر بگیریم

.

آکنه های صورت ممکن است برای همه ما یک پدیده ناخوشایند تلقی شود. در صورتی که این آکنه ها که قالباً در سنین جوانی و نوجوانی پیدا می شوند نشانه سلامت بدن و تنظیم بودن هورمون هاست. آمار نشان می دهد کسانی که در سنین جوانی آکنه داشته اند 33 درصد کمتر دچار بیماری های قلبی عروقی شده اند.

کبود بودن لب ها می تواند نشانه بیماری های قلبی باشد. شاید تصور ما این باشد که با خوردن مایعات به میزان کافی این کبودی و آبی بودن لب ها بهتر می شود و خطر جدی ای ما را تهدید نمیکند اما کبود بودن لب ها نشانه کمبود اکسیژن بدن است. اگر جریان خون در بدن دچار مشکل باشد اکسیژن رسانی خوب انجام نمی شود و در نتیجه احتمال حملات قلبی زیاد

می شود.

مشکلات معده اغلب نادیده گرفته می شود. در صورتی که تحقیقات نشان داده است کسانی که مشکل سوء هاضمه دارند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شوند

اگر همیشه خسته هستید و نفس های کوتاه می کشید و همواره عرق سردی روی پیشانی دارید همه این ها می تواند نشانه هایی برای جریان خون ناکافی باشد. در صورتی که همه این

علائم را در خود مشاهده کردید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

بدخوابی و اختلالات خواب می تواند نشانه ای از بیماری های قلبی باشد

برچسب ها