دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > اگر غمگین هستید ، موسیقی گوش کنید
شناسهٔ خبر : 1717 -

اگر غمگین هستید ، موسیقی گوش کنید

اگر غمگین هستید ، موسیقی گوش کنید

گوش کردن به موسیقی هایی که یادآور صحنه های احساسی و شاعرانه هستند می تواند باعث ایجاد نشاط و انگیزه در شما شود

آیا شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که موقع ناراحتی و افسردگی دوست دارند آهنگ غمگین گوش دهند. باید بگوئیم که این کار از نظر پژوهشگران ژاپنی کاری درست است. هرچند ممکن است حتی خود ما فکر کنیم که گوش کردن به موسیقی آرام و غمگین می تواند ناراحتی ما را تشدید کند. اما اینگونه نیست.

البته منظور ما گوش کردن به آهنگ هایی با مزامین نا امید کننده و پوچ گرایانه نیست .

منظور از موسیقی آرام آن طیف از موسیقی هایی است که متن آرامی دارند و انسان را با درونشان مواجه می کند. گوش کردن به موسیقی هایی که یادآور صحنه های احساسی و شاعرانه هستند می تواند باعث ایجاد نشاط و انگیزه در شما شود. شاید به همین خاطر است که اغلب مردم دوست دارن خلوت خود را و ساعت زیادی که مشغول انجام کاری هستند با یک موسیقی آرام و ظاهراً غمگین سپری کنند.

از نظر پژوهشگران ژاپنی گوش کردن به موسیقی غمگین باعث می شود فرد غمگین و افسرده بعد از اتمام موسیقی حس بهتری داشته باشد. فرد با گوش دادن به موسیقی غمگین می تواند از هنر اندوه نفهته در آن موسیقی استفاده کند و لذت ببرد.

محققان ژاپنی در بخش دیگری از ادامه تحقیقات خود به این نتیجه دست یافتند که گوش دادن به موسیقی به میزان زیاد خود به تنهایی می تواند عامل بروز افسردگی گرد. از طرفی افرادی که بیشتر کتاب می خوانند کمتر از آن دسته از افرادی که موسیقی گوش می کنند دچار افسردگی و احساس پوچی در زندگی می شوند.

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.