دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > چه دلایلی موجب می شود دچار خارش پوست در ناحیه پیشانی شویم
شناسهٔ خبر : 1665 -

چه دلایلی موجب می شود دچار خارش پوست در ناحیه پیشانی شویم

چه دلایلی موجب می شود دچار خارش پوست در ناحیه پیشانی شویم

آیا خارش پیشانی نشانه بیماری های پوستی است ؟ چرا دچار خارش در ناحیه صورت و پیشانی می شویم

چه دلایلی موجب می شود دچار خارش پوست در ناحیه پیشانی شویم !

خارش پوست بدن به دلایل مختلف عارض می شود . این عوامل گاهاً خارجی و یا مربوط به فعل و انفعالات درونی بدن است .

عفونت ها و مشکلات روانی از قبیل وسواس و استرس از دلایل خارج پوست بدن هستند .

پیشانی بخشی از صورت است که دچار این عارضه می شود. چنانچه خود فرد نتواند خارش شدید و غیر قابل کنترل را درمان کند بهتر است در اسرع وقت به پزشک پوست مراجعه کند.

از عوامل خارش پوست پیشانی میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

استفاده از کلاه ها و سربند ها :

افرادی که در طول روز از کلاه کاسکت استفاده میکنند و یا افرادی که از انواع سربند و پوشش های مختلف مو استفاده میکنند بیشتر در معرض خارش شدید نواحی پیشانی قرار دارند. به این دلیل که این نوع پوشش ها درجه حرارت بخش جلویی سر را افزایش می دهد و این گرما یکی از علل خارج موضعی است.

حساسیت پوستی :

بسیاری از افراد به یک یا چند نوع ماده غذایی حساسیت دارند . این افراد با مصرف غذاهای خاصی دچار خارش می شوند . همچنین تغییر فصل در برخی از افراد ایجاد آلرژی و حساسیت میکند . یکی از نشانه های حساسیت ، خارش پوست در قسمت های مختلف بدن است . افراد با این مشکلات باید خود را در معرض گل و گیاه هایی که به آن ها حساسیت دارند قرار ندهند همچنین در تغذیه خود دقت بیشتری داشته باشند. دوری کردن از محرک ها مهم ترین راه جلوگیری از خارش است.

برخی افراد نسبت به برخی دیگر از پوست و موی خشک تری برخوردار هستند:

افرادی که پوست خشکی دارند بیشتر دچار آکنه و پوست ریزی و همچنین خارش می شوند. این افراد بهتر است همواره تحت نظر پزشک پوست باشند تا از پماد مناسب با پوستشان استفاده نمایند.

عدم رعایت بهداشت مهم ترین علت خارج پوست است :

برخی افراد با رعایت نکردن مسایل بهداشتی زمینه بروز بیماری و آکنه و خارش پوستی را برای خود به وجود می آورند. برای جلوگیری از بروز انواع بیماری و خارش های پوستی باید همواره بهداشت فردی رعایت شود.

استفاده از محصولات شیمیایی خود زمینه ساز بروز خارش پوستی است :

اغلب محصولات شیمیایی مانند مواد آرایشی و بهداشتی از قبیل رنگ موها ،اسپری ها و ... حاوی موادی است که پوست بدن را تحریک میکند و در برخی افراد موجب خارش شدید می شود.

آفتاب سوختگی و نیش حشرات موذی ، استرس و اضطراب و یا بیماری های مربوط به کلیه و کبد چرب ، عفونت ، قارچ ، سرخک و آبله مرغان به تنهایی عوامل خارش هستند.

در صورتی که درمان های خانگی مانند یخ گذاشتن روی آن محدوده از بدن ، شست و شوی مداوم و خنک نگه داشتن پوست ، استفاده از مرطوب کننده پوست ملتهبی که دچار خارش شده ، خارش را برطرف نکرد لازم است سریعا به پزشک متخصص مراجعه شود .

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.