دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > گیاه زعفران جایگزین داروهای شیمیایی در درمان بیش فعالی است

گیاه زعفران جایگزین داروهای شیمیایی در درمان بیش فعالی است

گیاه زعفران جایگزین داروهای شیمیایی در درمان بیش فعالی  است

مطابق تحقیقات اخیر پژوهشگران دریافته اند که زعفران خاصیت ضد افسردگی بسیاری اس است و برای درمان کودکان مبتلا به پیش فعالی استفاده می شود

آیا زعفران در درمان و کنترل بیش فعالی موثر است ؟

یکی از اختلالات رفتاری رایج در سنین نوجوانی و کودکی اختلال بیش فعالی است.این اختلال یک اختلال عصب شناختی است. مطابق آخرین دستاورد های محققان ثابت شده است که گیاه زعفران دارای خواص ضد افسردگی است و همچنین موجب تقویت حافظه می شود. زعفران می تواند عملکردی مشابه عملکرد ریتالین داشته باشد و در کنترل علائم بیش فعالی موثر است.

طبق آزمایش جامعی که محققان بین کودکان در بازه سنی بین 6 تا 17 سال انجام دادند به این نتیجه رسیدند که گیاه زعفران عملکردی کاملا مشابه با داروی شیمیایی ریتالین دارد که توسط متخصصان به افراد دارای بیش فعالی تجویز می شود و اثری همانند آن را دارد و می تواند خاصیت درمانی داشته باشد.

نقش زعرفان در درمان بیش فعالی چگونه است ؟

محققان افزودند :" گیاه زعفران می تواند به عنوان یک داروی کاملاً گیاهی مورد استفاده در بیمارانی قرار گیرد که از عوارض متعدد داروی ریتالین نظیر حالت تهوع ، معده درد ، کاهش اشتها ، و بی خوابی و سردرد و ... رنج می برند. لازم به ذکر است این عوارض 30 درصد از بیمارانی که این طیف از داروهارا مصرف میکنند درگیر کرده است.

پژوهشگران طی یک آزمون 6 هفته ای که بر روی 54 نفر انجام دادند به این نتیجه رسیدند که با توجه به نقش پر رنگ گیاه زعفران ضروری است هر چه سریع تر به استفاده از آن در مصارف پزشکی روی آورند.

برچسب ها