دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > میوه شگفت انگیز انار چه خواصی دارد؟
شناسهٔ خبر : 1660 -

میوه شگفت انگیز انار چه خواصی دارد؟

میوه شگفت انگیز انار چه خواصی دارد؟

کاهش فشار خون، ضد سرطان بودن، جلوگیری از پیشرفت تومورهای پوست و مهار رشد تومور پروستات، خاصیت ضد باکتریایی و برطرف کردن عوارض یائسگی برخی از خواص شگفت انگیز انار جه است.

از خواص میوه شگفت انگیز انار چه می دانید؟

آیا از ویتامین های سرشار میوه انار چیزی می دانید؟

کاهش فشار خون، ضد سرطان بودن، جلوگیری از پیشرفت تومورهای پوست و مهار رشد تومور پروستات، خاصیت ضد باکتریایی و برطرف کردن عوارض یائسگی برخی از خواص شگفت انگیز انار است.

مینا کاویانی درباره نقش انار در سلامتی، گفت: انار که از دیرباز با نام میوه بهشتی از آن یاد شده، دارای مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برای نمونه انار دارای مقادیری ویتامین C و ویتامین‌های گروه B مثل اسید فولیک و نیاسین و مواد معدنی نظیر فسفر، منیزیوم، روی و پتاسیم است و با داشتن حدود mg ۲۶۰ پتاسیم در هر ۱۰۰ گرم (در مقابل ۳میلی گرم سدیم) در کاهش فشار خون موثر است.

چرا باید انار بخوریم ؟

وی ادامه داد: نتایج تحقیقات مختلف، خواص مفید زیادی را به بخش‌های مختلف این میوه نسبت می‌دهند. برای نمونه، آب انار و پوست آن خواص بالقوه آنتی اکسیدانی دارند و با داشتن اثرات ضد سرطانی می‌توانند به پیشگیری و درمان انواع سرطان کمک کنند. همچنین نتایج تحقیقات انجام شده بر روی موش اثرات قابل توجه عصاره انار را در جلوگیری از پیشرفت تومورهای پوست و مهار رشد تومور پروستات نشان داده است. بنابراین به عقیده دانشمندان آب انار به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، احتمالاً می‌تواند در انسان نقش پیشگیری از سرطان پروستات داشته باشد.

همه چیز درباره میوه انار ؟

وی با اشاره به سایر تحقیقات انجام شده در این رابطه اظهار کرد: همچنین نتایج یک پژوهش نشان داد که عصاره انار قادر به مقابله با باکتری‌های مولد اسهال از جمله گونه‌هایی از شیگلا است و بنابراین به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی و فواید آن، در درمان اسهال توصیه می‌شود.

کاویانی در خاتمه اظهار کرد: همچنین عصاره انار اثر ضد باکتریایی در مقابل باکتری‌های ایجاد کننده پلاک‌های دندانی دارد که در سلامت دندان‌ها موثر است. در عین حال آب انار و پوست آن خواص ضعیف استروژنی دارند که می‌توانند در برطرف کردن عوارض یائسگی موثر باشند.

منبع:ایسنا

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.