دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > ۲ توصیه مفید برای درمان فشارخون
شناسهٔ خبر : 1641 -

۲ توصیه مفید برای درمان فشارخون

۲ توصیه مفید برای درمان فشارخون

گروهی از متخصصان علوم پزشکی در استرالیا تاکید دارند که ورزش صبحگاهی در کنار پیاده‌روی‌های کوتاه در طول روز به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

متخصصان در این بررسی تاکید کردند: راه رفتن‌و پیاده‌ روی‌های سه دقیقه‌ای که مانع از نشستن‌های طولانی مدت می‌شود برای افراد میانسال و بخصوص زنان چاق یا مبتلا به اضافه وزن مفید است.

"میشل ویلر" از متخصصان ارشد این مطالعه گفت: نشستن‌های طولانی مدت رفتار شایعی در جوامع مدرن است و نوع زندگی و کار افراد به شکلی است که آنان را به نشستن بیشتر تشویق می‌کند. مطالعات اخیر حاکی از آن است که نشستن‌های طولانی مدت در طول روز موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود که فاکتور خطرزایی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی است.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی ۶۷ مرد و زن ۶۰ تا ۷۴ ساله پرداختند که دچار اضافه وزن بودند. همچنین از هر ۱۰ نفر چهار شرکت‌کننده به عارضه فشار خون بالا مبتلا بود. این افراد به سه گروه تقسیم شدند. گروه نخست برای مدت زمان هشت ساعت تحرک نداشتند. گروه دوم مدت یک ساعت نشسته سپس مدت ۳۰ دقیقه از تردمیل استفاده کرده و مجدد شش ساعت و نیم دیگر را بدون فعالیت سپری کردند. گروه سوم مدت یک ساعت فعالیت نشسته داشته،۳۰ دقیقه از تردمیل استفاده کرده و مجدد در وضعیت نشسته فعالیت خود را ادامه دادند و همچنین در طول روز پیاده‌روی‌های سه دقیقه‌ای را در برنامه خود داشتند.متخصصان در پایان مطالعه مشاهده کردند که ورزش کردن موجب کاهش یک میلی‌متر جیوه فشارخون منجر می‌شود. با این حال بیشترین کاهش فشارخون در افراد گروه سوم اتفاق افتاد.

منبع: ایسنا

برچسب ها

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.