دکتر اينجاست > اخبار و مجله سلامت > همودینامیک قلب کودکان بدون جراحی
شناسهٔ خبر : 1365 -

همودینامیک قلب کودکان بدون جراحی

همودینامیک قلب کودکان بدون جراحی

سطح مراقبت‌های ویژه بدون نیاز به مداخلات جراحی در مرکز طبی کودکان انجام میشود

دکتر مسعود محمدپور با اشاره به اینکه مراقبت ویژه کودکان یک رشته نوپا نسبت به طب کودکان است که وظیفه ارائه خدمت به محروم‌ترین و گرفتارترین کودکانی که در بیمارستان بستری می‌شوند را دارد، اظهار داشت: مراقبت‌های ویژه کودکان بدون همکاری سایر پزشکان در بیمارستان شاید نتواند با موفقیت همراه شود و در یک بیمارستان فوق‌تخصصی همچون مرکز طبی کودکان اکثر بیماران از اکثر نقاط کشور ارجاع داده می‌شوند و پیچیده‌ترین خدمات در این بیمارستان صورت می‌پذیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بحث انتقال ایمن بیماران را به بیمارستان‌های مختلف همچنین احیای کودکان را از جمله محورهای سی‌امین همایش بین‌المللی کودکان برشمرد و گفت:‌ این موضوعات در یک دوره بازآموزی دو روزه به صورت کارگاه همراه با کار عملی برای همکاران ارائه می‌شود.

محمدپور عنوان کرد:‌ در خصوص انتقال مناسب بیماران موضوعی تحت عنوان چالش‌های طب مراقبت کودکان در سالن اصلی بیمارستانی به صورت پانل و گفت‌وگو بین اساتید این رشته و سایر افرادی که درگیر این مسئله هستند خواهیم داشت.

وی در اختتامیه سی‌امین همایش بین‌المللی کودکان و شانزدهمین همایش ملی پرستاران بیان کرد: در کنگره بین‌المللی کودکان مخاطبین اصلی متخصصین کودکان و فوق‌تخصص کودکان بوده ولی همکاران پزشک عمومی، بیهوشی، مراقب ویژه، داخلی و طب اورژانس می‌توانند حضور یابند.

این فلوشیپ مراقبت ویژه کودکان خاطرنشان کرد: در مراقبت ویژه کارهای متعددی انجام می‌پذیرد که مهمترین آن مراقبت غیر تهاجمی قلبی و ریوی است که در مرکز طبی این کودکان بالاترین سطح را داشته و جزو افتخارات به شمار می‌رود و در این روش بدون نیاز به مداخلات جراحی به صورت تهاجمی و خون‌گیری زیاد پایش همودینامیک قلب و عروق را انجام می‌دهیم.

نظرها

ارسال نظر

500
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.